• Bine ati venit! Acesta este noul server al forumului Cutremur.net!

Gaura hota

whoameu

New member
Înscris
8 Noi 2009
Mesaje
6
Scor reacție
0
Buna ziua,

As dori sa stiu daca se poate da o gaura precum cea din figura, intr-un perete facut din panouri structurale din beton armat. Nu stiu daca exista sau nu grinda, de vazut nu se vede nimic; este vorba de un bloc de 4 etaje din Aviatiei, construit in 1984, iar apartamentul este la etajul 3.
Mentionez ca atat peretele din stanga cat si cel din dreapta (care nu sunt figurati in desen) sunt tot din beton, iar peretele opus ferestrei (cel pe care se afla usa), este din BCA.
Intreaga structura de rezistenta a blocului este din pereti structurali din beton armat, insa nu stiu de existenta grinzilor, si nu stiu cum pot sa-mi dau seama daca nu cumva as nimeri intr-o grinda (care am inteles ca nu e bine sa fie gaurita).

Multumesc!
 
Probabil ca este un proiect IPCT nr. 770 dar generatia 1984.
La prima vedere nu e mare lucru cu acel diametru de 12 cm. Dar cuvantul hota arata ca se doreste altceva, poate ca mai urmeaza si alte spargeri ???. De ce trebuie hota in acea camera, deoarece bucataria are alta marime si alt panou la exterior...??? Se face restaurant ? Pentru aer conditionat trebuie mai putin diametrul si poate nu este un mare risc sa tai ceva...
Structurile din panouri nu au grinzi, panourile includ armatura. La acel panou exterior, in stratul interior exista cate o armatura orizontala ca intr-o grinda, deasupra ferestrei si sub marginea de sus a panoului. Pozitia exacta depinde de proiect, trebuie gasit la IPCT. Deci o prima prostie poate fi sa dai peste acele bare de armare, importante si destul de groase, care se sudeaza cu altele in imbinare. Cele doua bare orizontale au si etrieri verticali intre ele.
Dar si pe verticala este o bara cam la 45...50 cm de colt, in stratul interior, care se sudează cu altele sus si jos si preiau incarcarile din seism, leaga fundatia de etaje.
Panoul este in 3 straturi, are cel putin 27 cm, stratul intern este mai gros, poate fi si 12...14 cm, in interior este vata sau bca ca izolatie.
Dupa lege trebuie sa ai aprobare deoarece altfel poti taia armatura si pui in pericol blocul.
Daca ai aprobare si proiectul armarii acelui panou de bloc, cat o fi iesit de exact din tipar, armatura se poate detecta cu pahometrul ca pozitie, ca sa o eviti sa nu strici scula. Daca faci din cuc, spargi f mult in jur, nu numai 12 cm si iti strici singur casa. Daca vecinii nu te reclama...tot tu esti vinovat dupa seism, cand se vad toate greselile, se va rupe ceva local, acolo. Si totul pentru o hota ! ?
 
In primul rand multumesc pentru raspunsul rapid.
Nu urmeaza si alte spargeri, este doar o gaura necesara pentru evacuarea aburului absorbit de hota. Peretele din poza este al bucatariei...

Termenul de \"panou structural\" reprezinta acelasi lucru cu \"perete structural\"? Am gasit in documentatia apartamentului ambii termeni.

Stiu ca imi trebuie aprobare pentru aceasta gaura; am umblat un an de zile dupa o autorizatie de constructie (am efectuat in urma cu 2 ani si alte schimabri in apartament), insa pe atunci nu stiam ca trebuie inclus in lista modificarilor si acest aspect. Nu mai vreau sa alerg inca un an pentru asta.
Cu vecinii nu cred ca va fi o problema.
Totusi, am nevoie sa stiu ca aceasta gaura n-o sa dauneze in vreun fel structurii de rezistenta.
 
Din pdv tehnic problema este sa nu se taie armaturile mentionate. Panou structural inseamna si perete structural.
 
Deci inteleg ca daca tai cumva armaturile subtiri (probabil betonul e armat in rest cu plasa de buzau), nu este nici un risc? Sau ar trebui sa ma limitez la taierea cel mult a unui nod?

Singura solutie din cate vad este sa chem pe cineva care sa determine cu acel pahometru pozitia si grosimea armaturilor, pentru a le evita macar pe cele groase. Cele subtiri nu stiu daca pot fi evitate in totalitate, dat fiind diametrul de 12 cm al gaurii.
Gaura va fi data cu o carota diamantata, pentru a minimiza eventualele fisuri care pot aparea.
 
Iata cum arata armarea in principiu la un panou de exterior. Nu se potriveste exact dar cam asa este ca distanta fata de margini, care insa ca valoare totala mai sunt si inglobate in imbinare.
Ce ste notat cu P.... este plasa generala, barele de rezistenta se vad groase, orizontale si verticale. Trebuie incercat cu pahometrul.
 
Salut Sever. Ti-am trimis un mesaj privat. Te poti uita pls la el?

Multumesc frumos.


Iata cum arata armarea in principiu la un panou de exterior. Nu se potriveste exact dar cam asa este ca distanta fata de margini, care insa ca valoare totala mai sunt si inglobate in imbinare.
Ce ste notat cu P.... este plasa generala, barele de rezistenta se vad groase, orizontale si verticale. Trebuie incercat cu pahometrul.
 
Acum de abia am realizat cum se acceseaza, erau multe mesaje vechi si nu stiam ca imi revin. Sorry !
 
Nelamurirea este in legatura cu rezistenta unui bloc P+3 cu subsol si parter la nivelul solului care nu are structura de rezistenta \"clasica\" cum eram obisnuit cu stalpi cadre etc. Asa cum se vede in imagine numai ce este hasurat este perete de beton armat restul interioare de rigips.

Grosimea peretilor este de 20cm si mi se pare cam putin. Plus nu sunt familiarizat cu tipul asta de constructie. Cum vi se pare? Vanzatorul zice ca rezista la o actiune seismica de 8 gr R dar una e ce zice el si alta ce se si intampla.



Dar nu stiu cum sa fac sa il accesez...
 
Nu vad desenul...
Cine spune chestii cu grade Richter bate campii. Nici un inginer nu utilizeaza aceste referinte, sunt false.
Bloc atat de mic este ori foarte vechi ori foarte recent, oare ?, este o casa de fapt.
 
Este un bloc nou, 2008. Am trimis poza

Nu vad desenul...
Cine spune chestii cu grade Richter bate campii. Nici un inginer nu utilizeaza aceste referinte, sunt false.
Bloc atat de mic este ori foarte vechi ori foarte recent, oare ?, este o casa de fapt.
 
Iata cum arata armarea in principiu la un panou de exterior. Nu se potriveste exact dar cam asa este ca distanta fata de margini, care insa ca valoare totala mai sunt si inglobate in imbinare.
Ce ste notat cu P.... este plasa generala, barele de rezistenta se vad groase, orizontale si verticale. Trebuie incercat cu pahometrul.

Abia cum am vazut ca ati raspuns, nu am primit nici o notificare pe mail :clapping:

Din poza dvs., reiese ca gaura ar nimeri in plan orizontal intre marginea din stanga a peretelui si prima bara groasa, iar in plan vertical intre cele 2 bare groase care se afla imediat deasupra ferestrei. Mai mult ca sigur vor trebui taiati 1-2 etrieri (barele verticale scurte care unesc cele 2 bare groase), care inteleg ca sunt mai subtiri.
1. Constiuie acest fapt o problema?
2. Este vreo problema daca trebuie taiata o parte din plasa (desi din desen se pare ca nu ar fi nevoie)?
3. Ce diametru maxim ar putea avea elementele pe care le pot taia, ca sa le pot identifica cu pahometrul?

Voi chema oricum pe cineva cu un pahometru, sper sa gasesc pana la urma, dar vroiam sa stiu cam ce ar trebui urmarit.
 
Raspuns pe mail a fost pentru altcineva.
Plasa mai ca nu se baga de seama la taiat, etrierii sunt de 6 sau 8 mm, daca asa le-a fost scris ii vei taia, nu ma bag eu daca ai sau nu aviz, dar barele de rezistenta pot avea chiar 12...16 mm, de la caz la caz, iar cele verticale de pe laturi poate chiar mai mult, acelea sunt foarte importante. Nu stiu daca orice pachometru poate determina si diametrele, exista unele noi, iar cineva din domeniu s-o fi pricepand.
 
Am vrut sa spun ca nu primisem notificare pe mail ca s-a raspuns in cadrul acestui thread.

Inteleg ca tot ce e peste 8 mm nu trebuie sa ating.
Deci e ok daca trebuie sa tai 1-2 etrieri? Daca nu, mai bine nu mai pun hota decat sa stiu ca o sa pice casa la cutremur.... Problema nu e de aviz, ci daca e o problema sau nu dvpv al rezistentei blocului.

Si inca o intrebare: ambele parti de beton ale peretelui (partea dinspre interior si cea dinspre exterior) au aproximativ aceeasi structura interna (cea din poza)?

Multumesc mult pentru ajutor. :clapping:
 
Doi etrieri lipsa in acea zona poate ca nu fac atat de rau.
La un stalp ar conta mult.
Straturile panourilor sunt diferite ca grosime, cel interior este mai gros si este de rezistenta. Aceste straturi interioare reazema unul pe altul. Exterioarele sunt separate prin rosturi, unii le inchid cu tencuiala dar tot crapa, pe acolo trebuie sa se scurga condensul, apa bagata de vant etc.
Betonul exterior protejeaza termoizolatia. Proportia dintre ele ar trebui sa fie cam ca in desen. O sectiune este prin panouri si planseu, se vede doar o parte din armaturi.
Sunt doua cazuri, peste perete subsol, fara termoizolatie pusa, si etaj curent. Nu este scris diametrul armaturii verticale dar se vede ca este mare.
 
Deci practic armaturile acelea care trebuie ocolite se afla numai in stratul dinspre interior? Sau se afla in ambele?
 
Nu treb nici o gaura pt hota, acum au aparut hote moderne, nu le trebuie gura( burlan) sa iasa aerul. Sunt ceva gen:
http://www.norvinia.ro/uploads/images/devices/37/design-plus-angolo.jpg

In Berceni aveam hota normala cu burlan spre o aerisire, pana am aflat ca toti vecinii au astupat aerisirile catre bloc, deci aerul cald ramanea la mine in bucatarie,.
In Pantelimon si Berceni am luat acum hote in genu la asta din poza, se monteaza in blatul mobilei de bucatarie, foarte pratice.
 
Back
Sus