• Bine ati venit! Acesta este noul server al forumului Cutremur.net!

Accident feroviar - 3 victime

Alex

Administrator
Înscris
8 Dec 2012
Mesaje
3.226
Scor reacție
95
Trei persoane - un bărbat şi două femei - sunt rănite în urma accidentului feroviar care a avut loc, luni, între localităţile bistriţene Fiad şi Romuli, unde o locomotivă a lovit un tren accelerat, arată ultimele informaţii furnizate de către autorităţi

Primarul comunei Romuli, Ioan Moniţa, a declarat că în urma accidentului au fost rănite trei persoane- un bărbat care are răni la cap şi două femei care acuză dureri.

El a precizat că la faţa locului au venit ambulanţe ale Serviciului Judeţean de Ambulanţă şi ale SMURD, care acordă prim-ajutor victimelor, iar acestea vor fi transportate la spital.

Potrivit primarului, ceilalţi pasageri din tren, care sunt în şoc, sunt scoşi din garnitură, care se află într-o zonă abruptă, greu accesibilă, şi vor fi duşi la sediul primăriei din localitate, urmând să fie preluaţi de un autobuz care va fi trimis de CFR pentru a-i transporta la destinaţie.

Primarul a spus că accidentul s-a produs după ce trenul accelerat s-a defectat, la intrarea în Romuli, iar locomotiva acestuia a luat foc. O a doua locomotivă a venit la faţa locului şi s-a ciocnit de garnitură.

Accelaratul Timişoara-Sighetu Marmaţiei venea dinspre Sighet şi se îndrepta spre Salva, accidentul având loc pe calea ferată care leagă Salva de Vieşu.

Primele informaţii furnizate de autorităţi imediat după producerea accidentului au fost contradictorii cu privire la numărul victimelor. Iniţial, reprezentanţii ISU spuneau că sunt două victime.

Mediafax
 
Anul acesta pare a fi unul nefast pentru SNCFR. Au avut atatea accidente si incidente cate nu fost in ultimii 10 ani adunate. Ceva se intampla cu CFR-ul, dar nu imi dau seama ce. Mai trist este ca au inceput sa fie afectate transporturile de calatori.

Acum 10 ani existau niste norme de siguranta: mecanicii de locomotiva erau dublati, nu aveau voie sa greseasca, daca faceau greseli chiar si minore erau sanctionati drastic. In urma cu cativa ani am aflat ca s-a renuntat la dublarea acestora. Citisem o stire tragi-comica cu un tren personal care a ramas blocat ore intregi intr-o statie fiindca mecanicul de tren a facut infarct si a murit dupa ce a oprit trenul in statie si nu avea cine sa il inlocuiasca.

Cei care au auzit de-a lungul timpului zvonuri, spuneti-mi si mie ce accidente feroviare au fost inainte de 1989? Din cate stiu eu nu a fost decat unul singur care a implicat un tren de pasageri, cu victime, dar atat. Cine isi aduce aminte de accidentul asta sau de altele dinainte de 1989?
 
In cei 20 de ani cat am lucrat la CTC( Controlul Tehnic de Calitate), am vazut multe deraieri de trenuri, care pe vremea lui Ceasca nu se faceau publice. Daca ati avut vreodata intarzieri de trenuri, o posibila cauza era si aceasta.
Dupa deraiere, imediat erau convocati toti factorii responsabili, se intrunea o comisie, se luau la puricat toate Instructiile, Instructiunile, Regulamentele, Odinele, Circularele, ca sa se vada cine si mai ales unde s-a gresit si cum sa se prevada asta in viitor.Securitatea avea si ea ancheta ei ca sa fie sigura ca nu este un act de sabotaj.
Nu vreau sa va impui capul cu multe, am sa descriu o singura deraiere, care m-a impresionat, dar ca sa vedeti ce insemna ordinea si mai ales disciplina la CFR, va spun ca terminasem o delegatie la Suceava, am ajuns in gara si am cerut un loc pentru Buzau( pe vremea aceea aveam autorizatie de calatorie si control pe toata tara, inclusiv pe locomotiva, vagon de bagaje sau de posta, marfare,drezina,ca sa pot sa ma deplasez operativ unde era nevoie) dar casierita mi-a spus ca are ordin ca in noaptea aceea sa ma deplasez la Baia Mare, in loc de Buzau(acasa) unde avusese loc o deraiere si era necesara prezenta mea a doua zi dimineata la comisie( nu erau telefoane mobile ca sa-mi anunt familia, dar aveam acasa telefon CFR, pe reteaua proprie si mi-am sunat familia, nu plecam la mine fara un carnet de CEC in buzunar, nu stiam unde o sa ajung in final si cat o sa stau).
Sa stiti ca daca nu erau pagube importante, comisia dadea vina pe o cauza tehnica, care ulterior se analiza de catre ICPTT( Institutul de Cercetari in Transporturi si Telecomunicatii) si se stabilea o noua regula, altminteri multi oameni ar fi facut puscarie, eram aceeasi la comisie numiti de Ministru si cu drept de decizie pentru Intreprinderea pe care o reprezenta fiecare.
Deraierea de care vreau sa va vorbesc s-a produs la Branesti-Pasarea, pe linia Constanta-Bucuresti, a fost ceva cutremurator, am plecat cu masina acolo, ulterior a venit un tren special de la Uzina mea, cu piesele de schimb care trebuia sa le inlocuiasca pe cele distruse de deraiere.
Ce s-a intamplat de fapt? Un nebun( ca nu pot sa-i zic altfel, poate era ruda cu Ramaru) a fost dat afara de la CFR si ca sa se razbune pe seful lui, in cunostinta de cauza, a facut ceva la un macaz, ca sa deraieze un accelerat in care venea seful lui de la mare, numai ca nenorocirea a facut ca acel accelerat sa intarzie si inaintea lui a deraiat un pesonal care venea tot de la mare plin cu copii care se intorceau din tabara.
Nu va mai spun ce jale era, 100 de ambulante, caini politisti, circulatia intrerupta, ministrul, militie, securitate, armata, se lasase noaptea, reflectoare si oameni care adunau resturi si pietre manjite cu sange, pana a doua zi dimineata s-a redat circulatia pe in singur fir, iar ziua in mod normal, in 24 de ore nu se mai cunostea nimic acolo.
Ce a facut vinovatul? Destept! A fugit cu o masina in Bucuresti si a spart imediat un chiosc, a fost arestat si prins abia dupa un an de la eliberare, cand la un pahar de vin s-a laudat cu fapta sa.
 
Si la accidentul din Belgia cei care au murit s-au aflat in primele vagoane. Concluzia: Evitati sa luati bilete in vagoanele din fata pentru ca riscul e mai mare.
 
Foarte curios la ce sisteme de siguranta pe calea ferata exista acum , tare as vrea sa vad motivul ciocnirii , dar inclin sa cred ca exista o serie de evenimente legate care au dus la acest eveniment , sa vedem ce vor zice anchetatorii dar merg pe 90% eroare umana
 
anda link a spus:
Accidentul feroviar din Belgia a provocat moartea a cel puţin 18 persoane

Coliziunea frontală dintre două trenuri de călători, luni, în apropiere de Hal, la periferia Bruxelles-ului, a provocat moartea a cel puţin 18 persoane, potrivit unui prim bilanţ oficial provizoriu, comunicat de guvernatorul Brabantului Flamand.

http://www.mediafax....e-morti-5522933

Such a very amazing link!
Thanks you for the post.
 
Back
Sus