• Bine ati venit! Acesta este noul server al forumului Cutremur.net!

BUCURESTI - 100 de ani de la infiintarea transportului public STB, ITB, RATB

USGSistul

New member
Înscris
28 Apr 2009
Mesaje
983
Scor reacție
0


PIATA SFANTU GHEORGE - Bucuresti


[attachment=5936:200909/post_1636_1253512856_198792675c976afbc861610d011a77b9.attach][attachment=5897:200909/post_1636_1253510262_5ee300f58a21f79e426d9652dc3e2306.attach] 18/19 sept 2009 - RATB a sarbatorit 100 de ani de la infiintare


Regia Autonoma de Transport Bucuresti implineste anul acesta 100 de ani de la infiintare,1909 fiind anul care consemneaza actul oficial de nastere al transportului public bucurestean prin constituirea \"Societatii comunale de tramvaiuri Bucuresti - STB\".
[attachment=5898:200909/post_1636_1253511159_0f8be047c54de19e152b2fd3d4c81fcf.attach] http://www.ratb.ro/index.php?page=stire&id_stire=294
[attachment=5898:200909/post_1636_1253511159_0f8be047c54de19e152b2fd3d4c81fcf.attach] http://www.ratb.ro/index.php?page=meniu&id_rubrica_meniu=13

 
Multumim frumos pentru poze, USGSistul! As fi vrut sa vad si eu tramvaiele acelea vechi, dar din pacate nu am apucat sa ajung acolo...
 
Multumim frumos pentru poze, USGSistul! As fi vrut sa vad si eu tramvaiele acelea vechi, dar din pacate nu am apucat sa ajung acolo...


Multumesc si eu pentru apreciere. A fost insa asa de aglomerat acolo, incat nu am putut face cadraje mai deschise. Am insa un filmulet, este cam mare, 250 Mb, 6 min, nu am cum sa-l postez.

 
nu poti sa-l incarci pe youtube?
 


Piata Sfantu Gheorghe 19 sept 2009
Parada tramvaielor de epoca, premoderne si moderne.



 
Vagoanele astea or fi fost restaurate la Iaşi? Ştiu că acolo e o echipă de nebuni care asta face, le vin tramvaie şi din alte ţări la făcut gigea.

Mulţumim frumos pentru imagini şi filmuleţ!
 
mi-au placut vagoanele cu cai :12:
 
Vagoanele astea or fi fost restaurate la Iaşi? Ştiu că acolo e o echipă de nebuni care asta face, le vin tramvaie şi din alte ţări la făcut gigea.

Mulţumim frumos pentru imagini şi filmuleţ!


Buna, nocti, placerea a fost de partea mea.
La filmulet am avut un noroc chior, ptr ca mi s-a terminat cardul la fix!
Daca mai faceam o poza doua nu mai prindeam mare lucru!
Se pare totusi ca tramvaiele au fost reconditionate la Bucuresti la atelierele centrale URAC-RATB. Tot acolo au fost construite si celebrele V3A si noul prototip \"Bucur LF (low floor).
[attachment=5952:200909/post_1636_1253596195_76edb7bf4d1ad92a777686dd36260e60.attach] http://www.spm.cabanova.ro/BUCUR-LF.html
La serbare totusi au lipsit 2 tipiri de tramvaie EP-ul FESTIVAL si V3A-ul clasic!


[attachment=5953:200909/post_1636_1253596829_12e66d7f2a5e569ca2e5adff2b9bed26.attach][attachment=5954:200909/post_1636_1253596985_0c8a9cdb56a44226d4254772f0f08c06.attach]


Stiu ca si la Iasi exista acel atelier renumit, care a reconditionat tramvaie de epoca ptr Austria in special.


multumesc si toate bune tuturor!

 
mi-au placut vagoanele cu cai :12:


Da si pe mine m-au impresionat, caii erau atat de cuminti desi era asa o tevatura, multa lume care se perinda in jurul lor, stateau nemisacti ca niste soldati in garda.

 
Tramvaiul din imaginea din stânga a circulat până pe la începutul anilor optzeci în Bucureşti?

Imaginea nu mi-e clară în minte, ştiu că îl uram cu patimă pentru că era foarte greu pentru un copil ca mine (sunt născută în \'74) să se urce în el. În Tatre mi-era uşor să mă urc, în ăsta nu.
 
Pai Tatrele nu erau la fel de inalte? Nu aveau la fel trepte foarte inalte?
 
Tramvaiul din imaginea din stânga a circulat până pe la începutul anilor optzeci în Bucureşti?

Imaginea nu mi-e clară în minte, ştiu că îl uram cu patimă pentru că era foarte greu pentru un copil ca mine (sunt născută în \'74) să se urce în el. În Tatre mi-era uşor să mă urc, în ăsta nu.



Nocty,
Tramvaiul asta are o istorie destul de lunga si interesanta. S-a nascut in gloria inceputului de deceniu 50. I s-a spus \"FESTIVAL\" in cinstea marelui festival international al tineretului, cred ca in 1953. Pentru vremea aceea era considerat urias, un vagon cu 3 usi, foarte bun pentru clasa muncitoare. Daca ar fi fost corect intretinute ar fi fost foarte bune, fieru-i fier. Insa din pacate, erau foarte zgomotoase, urcai greu daca nu era peron sau refugiu. Apoi undeva prin mijlocul lui 80, au fost reconditionate li s-a schimbat tractiunea dupa principiul lui V3A, deaceea li s-a spus EP/V3A. Era complet electric, nu mai avea control pneumatic la frane, usi. Reconditionarea nu a avut cine stie ce efect pozitiv, tot greoaie si zgomotoare erau. Chiar ca nu-mi aduc aminte pana cand au circulat. Dar sigur putin dupa 90 au mai circulat dupa care au disparut brusc toate.
Totusi, eu zic ca EP-ul nostru avea un design frumos tinand cont de vremea cand a fost conceput. Tramvaie din Au sau Ge, dupa parerea mea, erau niste calamitati din punct de vedere al desenului in comparatie cu al nostru!. Te intrebi cum a putut sa deseneze cineva asa ceva!.
Uite aici un site care mai descrie cate ceva despre tramvaie dar si de alte mijloace de transport mari.
[attachment=5985:200909/post_1636_1253616593_b4ca603a3f8a525d9cf1761ce90cefb3.attach] http://tramclub.org/viewtopic.php?t=1612&postdays=0&postorder=asc&start=0
[attachment=5985:200909/post_1636_1253616593_b4ca603a3f8a525d9cf1761ce90cefb3.attach] http://tramclub.org/viewtopic.php?t=4841
Si aici, interesant!
[attachment=5985:200909/post_1636_1253616593_b4ca603a3f8a525d9cf1761ce90cefb3.attach] http://www.strassenbahnforum.de/viewtopic.php?f=2&t=1428


Si nepotica lui V3A pe Calea Mosilor, insa peste 30 de ani!

 
Back
Sus