anda a spus:
Va rog spuneti-va parerile in legatura cu:
- daca vreti sau nu sa fiti avertizati
- ce varianta, dintre cele puse la dispozitie de INFP aici
http://ews.infp.ro/programe.php va pare mai convenabila si de ce
- ce probleme ati intimpinat cind ati folosit acele aplicatii
- ce imbunatatiri se pot aduce
- cum vedeti rezolvarea problemei juridice (daca cineva care foloseste aplicatia, sa zicem ca are chef sa dea in judecata INFP fiindca a primit aplicatia alerta prea tirziu sau fiindca dintr-o eroare magnitudinea a fost estimata gresit sau din alte motive de genul asta)
Ati fi de acord sa primiti acces la avertizare doar dupa ce treceti cu succes un chestionar contratimp care sa arate ca sinteti pregatiti pt a face fata unui cutremur?
1. Da, doresc sa fiu avertizata in continuare.
2.Desi am aplicatia infp instalata pe android de dinainte de ultimele doua cutremure de peste 4,5, nu m-a avertizat niciodata, avand internetul pornit. In schimb azinoapte, a functionat extensia pentru calculator, care a sunat o ora in continuu si nu am putut-o opri decat prin inchiderea calculatorului.
Avand in vedere ca lumea nu dorme cu calculatorul pornit , cred ca ar trebui imbunatatita aplicatia pentru android, care ar avea cu adevarat impactul dorit.
In ceea ce priveste latura juridica a problemei si eventualitatea in care un utilizator fie este avertizat prea tarziu, fie nu beneficiaza de informatii reale cu privire la iminenta producerii unui eveniment, eu as mai adauga la acestea si situatia in care un user de exemplu , invoca faptul ca avertizarea seismica i-a provocat probleme fiziologice sau psihologice (infarct, atac de panica , tendinta de sinucidere etc) .
Pentru toate acestea solutia juridica este simpla, si anume inainte de descarcarea sau instalarea aplicatiei (in orice forma s-ar materializa aceasta) utilizatorul este intrebat daca accepta termenii si conditiile utilizarii respectivului produs.
In cuprinsul acetui document . va fi inserata intr-un limbaj cat mai explicit si corect dpdv juridic , clauza conform careia INFP , in calitate de dezvoltator-furnizor al softului, nu-si asuma nici un fel de responsabilitate pentru orice paguba ce ar putea fi cauzata prin utilizarea aplicatiei, iar utilizatorul declara, prin semnarea acordului respectiv, ca intelege pe deplin riscurile utilizarii aplicatiei.
Astfel, utilizatorul intelege ca sunt posibile eventuale erori in corectitudinea datelor furnizate, avand in vedere faptul ca mesajul trimis exclude intereventia factorului uman din cauze ce tin de perioada limitata de timp si de rolul esential al aplicatiei (*inteleg ca asa stau lucrurile si ca mesajele sunt trimise in mod automat) si totodata, declara pe propria raspundere ca nu sufera de nici o afectiune care sa fie incompatibila cu utilizarea produsului.
Cam asta ar fi pe scurt solutia, care desigur, in functie de aspecte tehnice si medicale pe care probabil eu nu le cunosc/inteleg, poate fi imbunatatita de juristii institutiei, astfel incat providerul aplicatiei sa fie exonerat de orice obligatie sau raspundere in relatia cu utilizatorii.