• Bine ati venit! Acesta este noul server al forumului Cutremur.net!

Furtuni de zapada

ovidiu

New member
Înscris
5 Ian 2005
Mesaje
17
Scor reacție
0
Nu stiu daca este tocmai bine potrivita povestea mea aici, dar am sa incerc sa va spun pe scurt ce am trait eu week-end-ul trecut la Sinaia.
Am plecat cu niste prieteni vineri noaptea din Bucuresti spre Sinaia, era o vreme de toamna, cer senin, nu foarte frig, drumul uscat ca \"vara\"... cu alte cuvinte numai bine de mers cu masina. In aproximativ 1h 20 min am ajuns la Sinaia (fara sa ma prinda nici un radar, asta ca paranteza, fac parte inca din Clubul Soferilor Neprinsi de Radar). Sambata dimineata... ne-am trezit pe la vreo 12, am bagat cele 5 tigari de rigoare si juma de kil. de cafea :) ... deh viciile astea, iar pe la orele 14 am zis sa mergem in excursie pe munte. Afara un cer senin superb, soarele stralucea ... nici urma de nor ... parca era primavara. Am ajuns sus la cota 1400 in aproximativ 20 minute. Acolo incepea sa fulguiasca .. slab la inceput ... iar apoi din ce in ce mai tare. Am stat putin, am admirat peisajele de acolo, ne-am jucat cu cainii ... iar la un moment dat ... iarna sau muntele si-a aratat adevarata fata. Vant, ninsoare, viscol, ceata... nu mai vedeai nimic in fata la 20-30 metri. In momentul acela am spuns: Hai sa plecam ca se impute treaba ... Cielo-ul meu era dotat doar cu cauciucuri de vara, si ca sa vedeti ce face zgarcenia nici lanturi nu aveam. Ma oprisem la OMV in Bucuresti sa-mi iau lanturi dar mi s-au parut scumpe la 800 mii.
... Pornim masina, si dam sa coboram ... lumea de acolo incepea sa coboare spre Sinaia ... in fata mea un Renault Megane 2 cu numar de Franta iar eu in spatele lui ... la o distanta de vreo 10 metri. La un moment dat Renault -ul derapeaza si iese cu spatele masinii in santz ...soferul a reusit sa redreseze masina ... si incet isi continua drumul ... la cateva secunde dupa aceea, si eu exact in acelasi loc derapez, numai ca de data asta eu nu am avut norocul lui si-am ajuns in santz. Santzul nu era mare, iar la prima cheie am reusit sa ies de acolo, masina neavand nimic ... imi continui drumul spre Sinaia cu viteza 1-a ... si aproximativ 3-5 km/h.
La o curba (ac de par) ... dau sa iau stanga de volan ... si masina mea ia drepata ... indrepandu-se vertiginos spre prapastie ... (in partea dreapta era o prapastie imensa, si nici parapet nu era). Va spun cu mana pe inima, ca in acel moment mi-au trecut prin fata ochilor toate clipele frumoase din viata mea ... Am dat sa pun frana, iar masina s-a dus in continuare ca sania, atunci am oprit motorul si-am tras frana de mana ...(lucru care probabil nu era tocmai indicat) ... am rasuflat usurat cand am vazut ca Cielo-ul s-a oprit la vreo 2 metri de prapastie.
Din cateva manevre am reusit sa redresez masina, in spatele meu venea un Peugeot 307, care probabil vazuse faza ... si nu a avut curaj sa ma depaseasca, iar tot drumul pana in Sinaia s-a tinut in spatele meu. In apropiere de Furnica (o zona in Sinaia, pentru cei care nu stiu), in fatza mea erau un Megane, urmat de o Dacia Soleza de la TAXI 2000 din Bucuresti, si eu. Meganul a pus o frana brusca ... s-a oprit ...Solenza ca sa nu intre in el a tras puternic drepata de volan si-a intrat in bordura de pe margine, iar eu vazand faza, am analizat in o fractiune de secunda variantele:
1. sa intru pe contrasens sa-i depasesc, imposibil pentru ca urca un Jeep si-as fi intrat sub el
2 sa imi continui drumul si sa pun frana, sperand sa ma opresc pana la TAXI-ul respectiv
3. sa fac aceeasi manevra ca taximetristul si sa intru in bordura.

Am ales varianta 3 ... si cu toate ca nu imi pare rau, mi-am facut praf janta de la impactul cu bordura, bafta mea a fost ca nu s-a desumflat cauciucul si-am reusit sa imi continui drumul pana la prima vulcanizare, desi imi tragea drepata masina de mama focului.

Si asta numai din cauza ca nu am avut \"timp\" sa ma duc sa-mi cumpar cauciucuri de iarna .... si ca nu am avut lanturi la mine.

Cand am ajuns la service, mi-am schimbat janta si mi-am luat o preche de lanturi, cu toate ca nu am apucat sa le folosesc.

Asta s-a intamplat sambata trecuta la Sinaia, o experienta care sincer sa fiu mi-a prins bine, cu atat mai mult cu cat sunt oarecum incepator in ale condusului, si nu am carnet decat din iunie 2004.

Mai bagati si voi experiente cu masina ca ma intereseaza.
 
yap, am avut un cont acolo dar nu mai stiu cu ce username, ca n-am mai intrat de vreo 4-5 luni pe formuri.
 
barbatii si masinile...hmmmmmmmmmmmmmm
 
yeah... topic interzis femeilor... :)
 
ca tot vine iarna, ma gindesc ca ar trebui sa reimrospatam rubrica asta, si eventual sa deschidem una noua despre cum ne pregatim pentru cazuri de inzapezire, inundatii, etc.
acum 3 saptamini m-am gindit sa ies in weekend mai in natura si s-o iau catre nemti la cam 450 km (asta insemnind cam 4-5 ore de volan luind in calcul si aglomeratia) de unde stau eu. desi posed o pereche de land rover-uri ,ne suim in fietelul de uz saptaminal pe motiv ca LR-urile sint prea incete. mare greseala,am ramas intepeniti in zapada dupa numai o ora . probabil ati vazut la stiri zapada de la granita olandei cu germania. ninsoare de nu vedeai sa mergi,masini intepenite, curentul cazut pe o raza de 70km si automat nici o statie de benzina in stare de functionare.personal n-am fost prea afectat caci suferind fiind de paranoia, am nenumarate pachete cu biscuiti sub scaun , o canistra de benzina si nu las rezervorul sa scada sub jumate.
insa am vazut un haos total, oameni nemincati de 24 de ore, in frig pentru ca ei erau obisnuiti sa alimenteze numai cind se aprindea becul la rezerva, si culmea, cu masini 4x4 care nu stiau sa cupleze fata-\"eu am luat-o ca are toate dotarile de ultima ora, cine a mai vazut pina acum zapada in olanda?!\"
si toate astea in marele occident unde totul ar trebui sa mearga ca pe roate.
concluzia?
daca nu ne pregatim corespunzator sa facem fata oricaror situatii nu ne putem astepta la ajutor de la nimeni, dezastrele din ultimul timp au dovedit incapacitatea organizatiilor de resort care ar trebui sa ne ajute.
culmea e ca desi inzapezirile se probuc in fiecare an, aproape nimeni nu invata ceva din asta, nimeni nu-si pune macar banalul sac cu nisip in masina sau ceva mincare si o patura, insa toti sint gata sa gaseasca vinovati
 
Paza buna trece primejdia rea.
Ma uitam ce s-a intamplat in SUA dupa uraganul Katrina si ma gandeam ce frumos si ce super sunt americanii acolo iar in realitate sunt prinsi pe picior gresit.
Asa si cu zapezile.Iarna si furtunile nu tin cont de tara sau limba oficiala...iar unii sunt de-a dreptul inconstienti.Pleaca iarna fara lanturi, lopata si nisip,pleaca la drum lung, prin viscol fara sa se gandeasca la copii mici din masina, etc
Vremea s-a schimbat in ultimii ani si este in permanenta schimbare in continuare dar nu toti se adapteaza.
Daca cei cu TIR pleaca nepregatiti ce sa mai vorbim de amatori :)
 
n-ar fi oare inteligent sa se creeze un site numai cu sfaturi si exemple despre situatii extreme? sint sigur ca nici acum, dupa 7-8 inundatii nimeni nu are pus linga usa un rucsacel cu un rind de haine si ceva de mincare si de baut pentru cazul in care trebuie sa evacueze de urgenta.
 
Noi am incercat aici sa ne dam cu parerea, sa intrebam, sa ccautam informatii nu pentru ca am fi paranoici ci pentru simplul motiv de a stii ce sa facem, cum sa procedam, sa invatam unii de la altii.
 
Alex, propun ca la sectiunea \"In caz de furtuni, inundatii sau inzapeziri...\" sa facem un topic/tutorial despre montarea lanturilor antiderapante.

PS. Eu am asa ceva, dar sincer nu stiu sa le montez, adica nu stiu sa le montez pe rotile de pe masina, ca asa am montat odata de proba pe o roata de rezerva a altcuiva (care era noua, curata si tinuta in portbagaj).
 
Alex, propun ca la sectiunea \\"In caz de furtuni, inundatii sau inzapeziri...\\" sa facem un topic/tutorial despre montarea lanturilor antiderapante.

PS. Eu am asa ceva, dar sincer nu stiu sa le montez, adica nu stiu sa le montez pe rotile de pe masina, ca asa am montat odata de proba pe o roata de rezerva a altcuiva (care era noua, curata si tinuta in portbagaj).

Cel mai bine ar fi sa ai 2 roti de rezerva cu lanturile montate de acasa si doar sa le inlocuiesti cind ai nevoie. Eu m-am chinuit acum o saptamina cam 1/2 ora pentru 4 lanturi, si pe frig cu degetele inghetate - trecusem prin apa si toata masina era gheata- n-a fost chiar o placere.
Inainte sa pui lanturile slabeste presiunea si refa-o cind esti gata, in felul asta lanturile se string si nu risti sa cada si sa se infasoare pe planetare sau sa agate aripile.
 
Pai daca ar fi sa ma caqr cu 2 roti de rezerva as pune anvelope cu cuie...
Oricum am gume de iarna si lanturile le tin doar pt vreo situatie extrema.
PS. Am si lopatica pliabila (cea de armata, lileman).
 
Aaa, acumam citi mai atent, dc spui de 4 lanturi ? Ai masina 4x4 sau tractiune spate ?
 
La radio au zis ca dimineata s-au inregistrat -30 de grade la Intorsura Buzaului, si ca se ia in considerare posibilitatea opririi gradinitelor si scolilor pt clasele 1-4.
 
Pai daca ar fi sa ma caqr cu 2 roti de rezerva as pune anvelope cu cuie...
Oricum am gume de iarna si lanturile le tin doar pt vreo situatie extrema.
PS. Am si lopatica pliabila (cea de armata, lileman).

cuiele merg perfect pe ghiata si zapada intarita, pe zapada normala si incarca, lanturile te ajuta mai bine. si in plus daca faci o pana pe asfalt nu-ti trebuie una fara cuie?
 
Aaa, acumam citi mai atent, dc spui de 4 lanturi ? Ai masina 4x4 sau tractiune spate ?
am un 4x4 cu ce-i trebuie sa nu am probleme cind ramin blocat pe undeva pe care-l folosesc numai in caz de vreme ciudata si in vacanta.
 
Poti merge cu anvelope cu cuie si pe asfalt uscat, dar nu mai aderenta asa de buna ca la o anvelopa fara cuie. In schimb cu lanturile nu poti merge pe asfalt, ci doar in zapada adanca si acolo cu maxim 40 km/h (asa recomanda producatorul).
 
Back
Sus