• Bine ati venit! Acesta este noul server al forumului Cutremur.net!

Poate trece metroul pe sub bloc?... Sau daca nu, cat de aproape?

veo

New member
Înscris
14 Dec 2012
Mesaje
30
Scor reacție
0
Intai de toate, bine v-am gasit :hypocrite:
Stau pe bdul Pallady, iar intrarea la una dintre viitoarele statii de metrou de pe tronsonul Grigorescu-Centura este la nici 10 metri de blocul in care locuiesc. Nu am idee daca este posibil ca galeria metroului sa treaca pe sub bloc, poate e absurda ideea. Dar chiar daca nu trece pe sub bloc, galeria este extrem de aproape, de al meu ca si de celalalte (toate de 10 etaje, nici macar de 4).
Ati citit ceva legat de asta? Stiti ceva? E posibil sa dauneze? Vibratiile produse de trenuri nu afecteaza cumva structura de rezistenta? Sau sunt nesemnificative?
Ca o observatie, am prins toate cutremurele mari din \'77 incoace in Pantelimon, la etajul 8; dupa \'77, partea din fatza a blocului de acolo vibra ca la cutremur cand trecea un tramvai (care e mai usor si trece mai departe decat o garnitura de metrou, in plus e la suprafata). Poate are legatura...
 
Inca o data, bine ai venit, veo...:harhar: Foarte interesante si incitante amintirile tale, le-am citit cu nesat...:hypocrite::hypocrite:
Intelesesem ca in Pantelimon circulatia metroului a fost cumva restrictionata pentru a nu provoca atatea vibratii la unele blocuri. Acum nu mai stiu care e situatia, dar e destul de ciudat ca un tunel sa treaca tocmai pe sub bloc...:biggrin::unsure:
 
Multumesc, sorinsov :harhar:
Si eu am citit, cu acelasi nesatz, toate posturile din forum intr-o seara :biggrin:))
Imi vine greu sa cred ca trece chiar pe sub bloc... Dar daca nu, oricum este extrem de aproape. Sa nu uitam ca a inceput constructia pe vremea nenorocitului de nea nicu, si daca voia el, il punea sa mearga si de pe terasa de bloc pe terasa de bloc :hypocrite:
 
Inca o data, bine ai venit, veo...:harhar: Foarte interesante si incitante amintirile tale, le-am citit cu nesat...:hypocrite::hypocrite:
Intelesesem ca in Pantelimon circulatia metroului a fost cumva restrictionata pentru a nu provoca atatea vibratii la unele blocuri. Acum nu mai stiu care e situatia, dar e destul de ciudat ca un tunel sa treaca tocmai pe sub bloc...:biggrin::unsure:
Si nu trece numai pe sub unul ci pe sub mult mai multe int multe locuri din capitala. O zona in care vibratiile garmiturilor de metrou ar dauna cladirilor este chiar Magheru intre Universitate si Romana unde tunelul metroului este la mai putin de 10 metri sub strada (chiar pe mijlocul strazii) si la distanta foarte mica de cladiri precum Patria care nu de alta dar sta sa cada ...
 
De ce ne temem de metrou? Oricum e mult mai slab decat un cutremur distrugator. E drept ca e enervant ca din 10 in 10 minute sa auzi metroul zi de zi, ora de ora dar daca esti in pericol sa cada casa pe tine din cauza metroului, atunci la cutremur ce te faci?
 
Hahaha, am trait s-o aud si p-asta (explicatia lui Iepurila!)!! :hypocrite:
Am impresia cu tu te pui bine cu cutremuru\' :biggrin:
 
Ma indoiesc ca metroul intre Universitate si Romana este numai la 10m adincime. Numai daca luam in calcul ca statia Universitate este sub pasaj si iesim la mult mai mult de 10 metri adincime.
Doua vagoane de metrou din cel vechi, care nu se pot decupla, au 46 de tone impreuna. E o greutate considerabila.
Totusi, un prieten locuia intr-o vila veche si cind trecea tramvaiul se scutura casa incredibil de tare. Si totusi acea vila a trecut cutremurele din 1940, 1977 si toate celelalte mai recente.
 
Cel mai aproape de suprafata este linia de la gara de nord - dristor 2 pe portiunea Piata Muncii. Statia Piata Muncii este construita in locul fostei statii de tramvai care exista in pasajul Muncii. In partea de sus a statiei se pot observa ferestre care sunt putin deasupra nivelului solului.
 
Cel mai aproape de suprafata este linia de la gara de nord - dristor 2 pe portiunea Piata Muncii. Statia Piata Muncii este construita in locul fostei statii de tramvai care exista in pasajul Muncii. In partea de sus a statiei se pot observa ferestre care sunt putin deasupra nivelului solului.

Ai perfecta dreptate. Acolo este o situatie speciala, nu o statie de metrou tipica, sapata in pamint. S-a ales acea solutie probabil pentru ca pe ruta respectiva existau pasajele si o solutie asemanatoare a fost adoptata si la Obor.
 
Da, a fost foarte inteligenta solutia.

Pe Th Pallady tronsonul merge aproape sub linia de tramvai (exact cum este si intre Dristor - Nicolae Grigorescu). Statia va avea iesirile langa bloc, dar nu cred ca o sa ai de ce sa iti faci probleme fiindca linia este exact pe mijlocul bulevardului. La Dristor una dintre iesirile din statie se afla la vreo 50 m de un bloc si nu se simte nimic in blocul respectiv.

Singura portiune pe care au fost probleme a fost Rebublica - Pantelimon. Dupa ce au facut linia asta, a inceput sa se planga lumea din blocuri ca vibreaza f puternic, ca le crapa peretii, etc. Initial a fost redus traficul la 1 metrou la 30 de minute intre Republica si Pantelimon apoi mai tarziu, Pantelimon a fost dezafectata.

A fost o greseala dar nu cred ca se va mai repeta vreodata. Nu or sa bage banii Metrorex intr-o linie care nu va putea fi utilizata, de asta poti sa fii sigur :hypocrite:
 
O alta problema de la metrou: bucata Dristor - Grigorescu (fosta Salajan) a inceput sa aiba probleme dupa un timp de la darea in folosinta. Tramvaiele care treceau pe deasupra (15, 19, 27) au facut ca la Salajan sa inceapa sa apara avarii la tunele si la statie. Cu un an inainte sa apara problemele se terminase de construit devierea pe la circa 13 politie pentru linia 27. Dupa ce au aparut problemele, 15 si 19 au fost deviate pe linia lui 27 pe la Posta 72 -> Circa 13 politie si intre Salajan si Dristor au mers doar autobuze (pe traseul Catelu - Salajan circula 38).
 
Eu am lucrat la tot metroul din Bucuresti si va pot spune ca este de mica adancime(cca.14 m) , ca ocoleste fundatiile blocurilor si ca pentru a diminua efectele trepidatiilor provocate de rame, s-a renuntat la prinderea rigida a sinelor de traversele de beton si s-a trecut la cea elastica!
 
Old DG, poate poti sa ma lauresti la o problema la care eu nu i-am gasit raspuns:

In statia Iancului, am vazut intre stalpii de pe peron, intr-un singur loc, o caseta metalica agatata de tavan. Caseta respectiva are niste fante prin care se poate vedea un tambur probabil cu hartie, iar daca stai chiar sub ea, se aude un tzacanit ca la ceas. Caseta este inchisa cu un lacat deci nu se poate umbla la ea.

Ce ar putea sa fie inauntru?

Eu m-am gandit ca este un inregistrator care monitorizeaza ceva parametri: vibratii sau asa ceva.

Stii cumva mai multe despre ce fel de inregistrator este acela?

O sa incerc sa-i fac o poza sa o pun aici.
 
Ce fel de aparat este, nu stiu, poate cei de specialitate, noi ne-am ocupat de reducerea trepidatiilor la sine!
 
Intr-o dimineata, asteptand metroul, am fost surprins sa vad ca prin statie a trecut o locomotiva diesel! Nu tracta nimic, dar pur si simplu a trecut prin statie...

Ma intreb daca in viitor se va putea face o legatura intre liniile de metrou si CFR. In Spania stiu ca metroul are statie comuna cu trenurile iar spaniolii continua dezvoltarea cailor ferate si a metroului in paralel.
 
Au asa ceva demult. Ii zic \"masina\". Daca ai observat, este mai mica (ca inaltime) decat a CFR-ului, este construita special pentru metrou. Gabaritul la metrou este mai mic.

In Spania metroul are statie comuna cu trenul dar sunt linii separate

Offtopic: Erau odata niste copii care se jucau pe peronul de la metrou cam aproape de margine. Un om de la metrou le-a zis: \"Stati mai departe ca vine masina!\". Si copiii au inceput sa rada de el. Dupa doua minute a trecut locomotiva.
 
Iepurila, mie mi s-a parut ca seamana foarte mult cu shunterul asta:

shunter.jpg


nu e ca asta? e facuta special pentru metrou?
 
Am vazut-o si eu de cateva ori...:hypocrite:
 
...nu e ca asta? e facuta special pentru metrou?
Nu. E facuta special pentru metrou. Este un model mai puternic si cu cabina mai joasa sa incapa. Am vazut si la o expozitie.

Cum credeti ca se vor comporta statiile de metrou la cutremur? Eu cred ca mai bine ca o constructie de suprafata. Mare atentie insa la tavanul fals, s-ar putea sa cada panouri de sticla.
 
Back
Sus