• Bine ati venit! Acesta este noul server al forumului Cutremur.net!

RISC BANCAR

:30: da, eu sint greu de multumit :27:
dar ma intreb de ce bancile nu fac mai mult. ca sa-i iau locul paranoicului oficial al site-ului, ma intreb daca nu au ele chiar nici un interes sa-i faca scapati pe cei care practica asa ceva???

vREAU SA VA INTREB CEVA CAT SE POATE DE SERIOS!
Daca cineva iti fura banii de pe card cine sufera pierderea?:)
 
nu are cum sa iti fure cineva banii de pe card avand in vedere ca banii sunt in cont. cardul este un instrument de plata atasat contului. conturile intra in sarcina exclusiva a bancilor.
asa ca trage singur concluzia cine ar trebui sa aiba cel mai mare interes ca asa ceva sa nu se intample.
 
Apropo de tepe...ati auzit ceva de ATLANTIC PROMOTIONS? Au sunat azi ca \"am gastigat o excursie in Canare iimpreuna cu partenerul\", in urma nu-stiu-carui formular necompletat vreodata!!
Ce am gasit pe net despre ei ( pe forumuri) e cam aiurea....
 
Maddy, sunt nişte şmecheri, nu-ţi pierde timpul cu ei. Cu ani în urmă m-au sunat şi pe mine unii (nu mai ştiu firma) şi mi-au zis că am câştigat o excursie, mi-au cerut date, au încercat să mă îmbrobodească, pentru ca la finalul convorbirii telefonice să-mi spună că \"să aveţi 1500 de dolari la dumneavoastră când veniţi la sediul nostru\". Păi stai puţin, cum adică am câştigat, dar trebuie să am 1500 de dolari la mine?

Se mai poate câştiga câte ceva doar dacă ai participat cumva la chestia aia. Ştiu şi eu, de exemplu, o tombolă a unui magazin care dă un premiu unuia dintre cei mai fideli clienţi (ştiu pe cineva care a câştigat un televizor în acest mod). Dar aşa din senin?

Asta cu formularul e vrăjeală, zic eu.
 
vREAU SA VA INTREB CEVA CAT SE POATE DE SERIOS!
Daca cineva iti fura banii de pe card cine sufera pierderea?:)

Regulament BNR nr. 6 din 11/10/2006
privind emiterea si utilizarea instrumentelor de plata electronica si relatiile dintre participantii la tranzactiile cu aceste instrumente



(5) Emitentul raspunde pentru pierderile suferite de detinator (inclusiv utilizatorii sai, daca este cazul) la platile cu un instrument de plata electronica, astfel:
a) pentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a tranzactiilor ordonate prin intermediul unui instrument de plata electronica, chiar daca acestea au fost initiate prin utilizarea terminalelor care nu se afla sub controlul direct sau exclusiv al emitentului, cu conditia sa se faca dovada ca tranzactia a fost initiata la un terminal a carui locatie este indicata de emitent conform prevederilor art. 3 alin. (2) lit. d) si e), cu exceptia cazului in care se dovedeste ca utilizatorul a actionat fraudulos sau cu rea-vointa;
:30: pentru valoarea tranzactiilor initiate dupa momentul anuntarii emitentului de catre utilizator a pierderii, furtului, distrugerii, blocarii, compromiterii, functionarii defectuoase a instrumentului de plata electronica ori a posibilitatii existentei unei copii a acestuia sau cunoasterii codului PIN/ codului de identificare/parolei de catre persoane neautorizate;
c) pentru valoarea tranzactiilor neautorizate de utilizator, derulate prin utilizarea unui card contrafacut sau prin utilizarea frauduloasa a numarului de card fara folosirea codului (parolei) de securitate, precum si pentru orice eroare sau neregula atribuita emitentului in gestionarea contului detinatorului.
(6) Valoarea despagubirilor, pentru care este responsabil emitentul, se va limita la:
a) valoarea tranzactiei neexecutate sau executate necorespunzator si la dobanzile aferente perioadei intre momentul neexecutarii/executarii necorespunzatoare a tranzactiei si pana la momentul refacerii pozitiei contului detinatorului, corespunzatoare situatiei anterioare momentului neexecutarii/executarii necorespunzatoare a tranzactiei; se excepteaza cazurile de neexecutare a tranzactiilor prevazute de legislatia privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si de cea privind utilizarea sistemului financiar-bancar in scopul finantarii de acte de terorism;
:27: suma necesara refacerii situatiei contului detinatorului corespunzator momentului anterior efectuarii tranzactiei neautorizate de utilizator.
(7) Orice alte consecinte financiare ulterioare si, in particular, cele privind extinderea daunelor pentru care trebuie platita compensatia sunt in sarcina emitentului, in concordanta cu legea aplicabila contractului incheiat intre emitent si detinator.
Art. 23. -
(1) Emitentul este obligat sa crediteze contul detinatorului cu valoarea despagubirilor, in termen de o zi bancara de la momentul recunoasterii dreptului detinatorului la acestea sau de la stabilirea acestui drept de catre o instanta de judecata ori de arbitraj.
(2) Emitentul este raspunzator fata de detinatorul unui instrument de plata electronica pentru valoarea pierduta si pentru executarea necorespunzatoare a tranzactiilor utilizatorului, in cazul in care pierderea sau executarea necorespunzatoare este atribuita unei disfunctionalitati a instrumentului, a dispozitivului, a terminalului sau a oricarui alt echipament autorizat sa fie folosit de detinator, cu conditia sa se faca dovada ca disfunctionalitatea nu a fost cauzata cu buna stiinta de utilizator.

SECTIUNEA a 4-a
Obligatiile si raspunderea detinatorului

Art. 24. -
(1) Detinatorul unui instrument de plata electronica are urmatoarele obligatii:
a) sa utilizeze instrumentul de plata electronica in conformitate cu prevederile contractuale si cu cele legale;
:27: sa ia toate masurile rezonabile pentru asigurarea sigurantei instrumentelor de plata electronica, in sensul protejarii acestora impotriva furtului, pierderii sau deteriorarii, si sa respecte prevederile speciale din contract cu privire la furt si pierdere;
c) sa instiinteze emitentul imediat ce constata ca se afla in una dintre situatiile enumerate la alin. (2);
d) sa nu inregistreze codul personal de identificare sau parola intr-o forma ce poate fi usor recunoscuta, in particular, pe instrumentul de plata electronica sau pe alt obiect pe care il pastreaza impreuna cu instrumentul de plata electronica;
e) sa nu contramandeze un ordin pe care l-a dat prin intermediul instrumentului de plata electronica, decat in anumite situatii strict determinate, stabilite prin contractele incheiate intre emitent si detinator.
(2) Situatiile in care detinatorul are obligatia sa instiinteze emitentul sunt urmatoarele:
a) pierderea, furtul, deteriorarea sau blocarea instrumentului de plata electronica;
:26: inregistrarea in contul personal a unor tranzactii neautorizate de utilizator;
c) orice eroare sau neregula aparuta in urma gestionarii contului de catre emitent;
d) observarea unor elemente ce creeaza suspiciuni cu privire la posibilitatea copierii instrumentului de plata electronica sau cunoasterea codului PIN/codului de identificare/parolei de catre persoane neautorizate;
e) constatarea aparitiei unor disfunctionalitati ale instrumentului de plata electronica, inclusiv situatia in care codurile de acces primite sunt incorecte.
Art. 25. -
(1) Pana la momentul comunicarii catre emitent a evenimentului prevazut la art. 24 alin. (1) lit. c), detinatorul este raspunzator pentru toate operatiunile executate, urmand sa suporte toate pierderile aferente acestor operatiuni pana la limita echivalentului in lei al sumei de 150 euro, la cursul anuntat de Banca Nationala a Romaniei pentru ziua efectuarii operatiunilor considerate frauduloase.
(2) Raspunderea detinatorului privind acoperirea pierderilor este integrala in cazul in care se dovedeste ca acesta a actionat cu neglijenta, cu nerespectarea prevederilor art. 24 si/sau in mod fraudulos.
(3) Incepand din momentul anuntarii emitentului, detinatorul nu este raspunzator pentru pierderile aparute ca urmare a evenimentului descris la art. 24 alin. (1) lit. c), cu exceptia cazului in care detinatorul insusi sau utilizatorul actioneaza fraudulos.
Art. 26. - Prin derogare de la prevederile art. 25, detinatorul nu este raspunzator pentru tranzactiile executate, daca instrumentul de plata electronica a fost utilizat fara a fi prezentat fizic sau fara identificarea electronica a acestuia (PIN, coduri de acces).
 
in cazul clonarii cardului, oare cum as putea dovedi ca nu eu am efectuat o tranzactie, ca banii mi-au fost scosi de altcineva din cont?
oare bancile nu sint obligate sa securizeze cumva bancomatele?
 
in cazul clonarii cardului e mai dificil sa probezi ca nu ai fost tu atunci cand ai scos bani de la bancomat, desi exista inregistrari ale camerelor de supraveghere de la bancomate. daca e vorba de plati la comercianti acolo e destul de usor de dovedit ca nu erai tu, fiindca lipseste semnatura ta de pe chitanta pe care o pastreaza comerciantul.
 
bancomatele din zona mea nu au camere de supraveghere. iar cei care scot banii n-or fi prosti sa scoata de la cele care au :)
 
Post: #24RE: RISC BANCAR
sper ca nu ai crezut!

Anda, sigur ca nu am crezut, mai ales ca nu am completat nimic!!
Eram curioasa daca au mai primit si altii astfel de telefone. Am gasit pe niste forumuri \"impresii\" ale celor care au picat in plasa lor si am vazut si de ce au succes astfel de sarlatani la noi: sunt atat de multi creduli incat din 10 incercari macar 5 \"pica\".
 
am primit si eu, un tel prin 1997. ma anuntau ca am cistigat o excursie dar trebuia sa cheltuiesc cel putin 800 de dolari ( de fapt sa o platesc de citeva ori...)
mi s-a mai intimplat sa primesc tot felul de pliante prin posta, prin care ma anuntau ca am cistigat ba un inel cu diamant, ba o vila la munte (haaa!), ba 100.000 $... toate conditionate de achitarea unor sume sau de cumpararea unei carti inutile, cu un pret imens.
nu m-am bagat in astea niciodata. cum niciodata nu am cumparat de la vinzatorii care iti veneau la usa si chipurile iti faceau o gramada de cadouri daca luai o umbrela la un pret astronomic :)
 
Ultima patanie de acest gen a fost prin februarie, cand am primit sms ca am castigat un premiu 50000 euro de la Coca-cola. Mi se cerea sa sun la un nr de telefon pentru mai mult detalii legate de modalitatea de a primi banii....Nu a prins, pt ca nu prea consum produsele Coca-cola si nu particip la nici un fel de tombole cu \"trimite codul prin sms\"....
 
am mai primit un mail. trimis la o gramada de alte adrese... o fi normal ca banca sa divulge oricui mailurile clientilor ei? (daca or fi clienti cum sint eu...) care o fi gaselnita de data asta?
Stimate Client,

Va aducem la cunostinta incepand cu 27 august 2009, vom implementa
autentificarea pe baza de \"Certificat de securitate\" de 1024 biti,
acest tip de securitate fiind foarte bine cotat pe piata serviciilor bancare online.

In acest timp serviciul Raiffeisen Online va fi indisponibil intre orele 20:00-23:00.


Valabilitatea certificatului de autentificare instalat pe calculator
este de cel mult un an dupa care expira, iar accesul in aplicatie nu mai
este posibil decat dupa reinstalarea unui nou certificat.

Pentru a adera la acest tip de securitate va rugam sa ne contactati prin urmatorul link RaiffeisenContact:
Contact

Prin aceasta metoda incercam sa mentinem increderea clientilor nostri prin a porteja
intimitatea si securitatea informatiilor dumneavoastra impotriva accesului neautorizat.


Ne cerem scuze pentru acest inconvenient.

RETINETI: NU DEZVALUITI NICI O DATA TOATE CELE 16 NUMERE DE PE CARDUL DUMNEAVOASTRA DE DEBIT, PIN-UL SI CVV !

Dana Mirela Ionescu-Presedinte Consiliul De Administratie /Director general.
© Raiffeisen Bank 2009
 
Parerea mea este ca nu a divulgat banca nimanui adresele clientilor.
De exemplu si eu am primit aceste mailuri (inclusiv cel descris de Anda) si nu sunt client al lor (nici nu am fost vreodata). Mailurile ajung automat in directorul de spam (yahoo le filtreaza cu succes). In lista de la campul \"to\" al mailului erau o gramada de adrese similare cu a mea (incepeau cu \"killer\"). Pur si simplu acesti infractori (ca altceva nu sunt) au adunat de pe unde au putut adrese de e-mail. Poate, poate nimeresc peste vreunul care este si client Raiffeisen si suficient de credul cat sa intre pe link-ul pe care-l dau ei si sa-si introduca acolo datele. Se poate vedea in status bar adresa respectiva cand se tine mouse-ul deasupra link-ului si se observa ca e un site fantoma.
 
este de ajuns sa fie atacat un site, se fura baza de date si acolo sunt tot felul de date de contact. asadar se poate.
 
nu are cum sa iti fure cineva banii de pe card avand in vedere ca banii sunt in cont. cardul este un instrument de plata atasat contului. conturile intra in sarcina exclusiva a bancilor.
asa ca trage singur concluzia cine ar trebui sa aiba cel mai mare interes ca asa ceva sa nu se intample.

multumesc mult pentru lamurire... :30:
\"banii sunt in cont. cardul este un instrument de plata atasat contului\" - nu intotdeauna, dar nu conteaza. :)
INTREBAREA A RAMAS IN AER.
CINE PLATESTE DACA ITI ESTE CLONAT CARDUL, ITI ESTE FURAT, ETC, IAR BALANTZA ITI ESTE REDUSA LA ZERO?
Chiar daca raspunsul este unul banal, il astept cu nerabdare!!!
Bafta
 
Parerea mea este ca nu a divulgat banca nimanui adresele clientilor.
ai dreptate killer, intrebarea era oarecum retorica. daca mesajul era pe bune de la banca, era acolo doar adresa mea de mail, nu un cirnat cu zeci de adrese. inca o dovada ca e o incercare de țepuire
 
\'brandiburu\' pid=\'26713\' dateline=\'1250546607\' a spus:
nu are cum sa iti fure cineva banii de pe card avand in vedere ca banii sunt in cont. cardul este un instrument de plata atasat contului. conturile intra in sarcina exclusiva a bancilor.
asa ca trage singur concluzia cine ar trebui sa aiba cel mai mare interes ca asa ceva sa nu se intample.

multumesc mult pentru lamurire... :30:
\"banii sunt in cont. cardul este un instrument de plata atasat contului\" - nu intotdeauna, dar nu conteaza. :)
INTREBAREA A RAMAS IN AER.
CINE PLATESTE DACA ITI ESTE CLONAT CARDUL, ITI ESTE FURAT, ETC, IAR BALANTZA ITI ESTE REDUSA LA ZERO?
Chiar daca raspunsul este unul banal, il astept cu nerabdare!!!
Bafta

eu din cate stiu banii nu au cum \"sa fie pe card\" in absolut nici o situatie. intotdeauna exista un cont de depozit/credit si, in functie de posibilitate/nevoile clientului, exista sau se poate atasa un card.
posibilitati:
1. faci cumparaturi on-line, totul e bine si frumos. peste 1-2 saptamani un destept trece de securitate si fura baza de date a respectivului magazin on-line, cheltuie toti banii oamenilor si, chiar daca este prins, a cheltuit deja tot.
2. baza de date a bancii este sparta (mai rar dar nu imposibil) si continuarea cred ca se stie.
3. cardul iti este furat/clonat, etc... in principiu vina ta. aici totusi trebuie diferentiata posibilitatea in care titularul isi scrie pin-ul pe spatele cardului (cum multi fac asa) si atunci aia e practic o invitatie deschisa la jecmanit si cazul in care omul pur si simplu si-a pierdut cardul sau a cazut victima unui scamming.

1. vina este a firmei care avea magazin on-line, trebuia sa isi asigure o securitate mai buna (nu-i mai iau in calcul pe cei care comit infractiunea, astia din start sunt cei rai si negrii).
2. vina este a bancii in exclusivitate.
3. primul caz: vina clientului mai ales pentru partea de pin scris aiurea; cazul 2: daca este pierdut cardul , la fel ca la buletin si clientul este \"acuzat\" de neglijenta dar cunosc 2 cazuri la banci romanesti diferite cand oamenii au fost jecmaniti prin metode prezentate de tine mai sus si banca le-a dat banii pierduti restul ramanand o problema a bancii cu politia si cu infractorii (nu am aflat daca i-au mai prins dar nici sumele nu erau cine stie ce, erau carduri pe care se livrau salarii deci iti imaginezi). oricum au facut cateva drumuri ba la politie, ba la banca pana sa recupereze banii.
 
[/quote]

eu din cate stiu banii nu au cum \"sa fie pe card\" in absolut nici o situatie. intotdeauna exista un cont de depozit/credit si, in functie de posibilitate/nevoile clientului, exista sau se poate atasa un card.

[/quote]
Ba uite ca exista....
Sunt gift carduri si carduri cu valoare limitata, carduri de firme.
99% dintre Cardurile de credit nu sunt relizate de banci, ci de firmele de credit. Eu am cateva zeci de carduri de tot felul, dar sunt acoperite 100% pentru risc de frauda, clonare, pierdere (trebuie sa anunt in termen de 30 de zile ca altfel pot pierde pana la 50 de $), etc.. Dar nu sunt emise in Romania:tongue:
Bineintzeles ca nu folosesc nicionata pin-ul la cumparaturi, ci numai semnez chitantza.. Daca nu recunosc vreo tranzactie, primesc banii inapoi si dupa aceea firma emitenta investigheaza, e treaba ei...
In Romania in cea mai mare parte se folosesc cardurile de debit emise de banci, de pe care eventual iti poti cheltui salariul. De aceea am intrebat daca esti acoperit sau nu de banca in cazul fraudelor...
 
Citatul din Regulamentul BNR pe care ţi l-am dat nu ţi-a fost de folos?
 
Back
Sus