• Bine ati venit! Acesta este noul server al forumului Cutremur.net!

RISC BANCAR

anda1

Administrator
Înscris
14 Mar 2013
Mesaje
7.784
Scor reacție
0
iaca ce primii pe mail, de la \"Raiffeisen Online\" <[email protected]>:

Private Banking,
Am observat recent unul sau mai multe încercări de a vă autentifica în contul dumneavoastra Raiffeisen Bank de la un IP suspect si avem motive sa credem ca parola dumneavoastra a fost furata de catre un tert fara autorizatie.. Dacă aţi accesat recent contul dvs , în timp ce călătoriţi, jurnal în încercări mai au iniţiat de către tine.

Daca ati accesat recent contul dvs. оn timpul unei calatorii in strainatate, atunci nu aveti motive de ingrijorare.Cu toate acestea, daca sunt de drept titular de cont, faceti clic pe link-ul de mai jos, pentru a va verifica contul.

IP address: 89.33.34.77
ISP host: 89.33.34.77
Va rugam sa nu raspundeti la acest e-mail, email-ul dumneavoastra nu va fi primit.

Va multumim pentru rabdare si intelegere, vom lucra impreuna pentru a va proteja contul.


Va multumim pentu intelegere
© Raiffeisen Bank 2009


toate bune si frumoase, dar:
1. eu nu am cont la banca asta
2. nu efectuez tranzactii on line nici de pe contul pe care-l am
3. romana lor e cam ciudata, ce-o fi insemnind ” jurnal în încercări mai au iniţiat de către tine.” ?
4. era un link, care nu stiu unde duce, nu l=am accesat

nu vi se pare ciudat si voua???
 
Si eu am primit o multime de mesaje in ultima vreme, cica de la Raiffeissen, dar nu am nici un cont la aceasta banca.
 
atunci, ia sa trimit eu un mail la banca aia, sa vedem ce zic...
 
pe site, ei au postat un avertisment:

Raiffeisen Bank nu trimite sub nici un pretext pe e-mail sau SMS mesaje de verificare sau de alertare continand formulare, programe atasate sau redirectionari catre site-uri care sa solicite date personale sau informatii confidentiale.
Aceste tipuri de mesaje vin de la adrese de mail contrafacute sau inexistente cu scopul de a fura informatii confidentiale sau in scop de frauda. Cea mai sigura masura de prevenire a unei posibile fraude este sa nu dati curs recomandarilor/solicitarilor dintr-un asemenea mesaj.
Clientii care primesc astfel de mesaje sunt rugati sa contacteze de urgenta Raiffeisen Bank:

* la numerele de telefon:
o 021 306 5555
o 021 306 5556

(numere cu tarif normal, apelabile non-stop din orice retea, din tara si din strainatate)

* sau prin e-mail: [email protected]

In cazul in care sesizarea se face sub forma de e-mail va rugam sa trimiteti mesajul ca atasament pentru a se putea vedea si header-ul mesajului. Avem sesizari privind astfel de mesaje atat de la clientii Raiffeisen Bank cat si de la persoane care nu sunt clienti ai bancii.
 
si daca tot am luat-o pe panta asta...iata cum sepoate fura un card [attachment=3840:200907/post_543_1248247564_72e09781ccca9406e006d0b9a84e70dd.attach]
[attachment=3841:200907/post_543_1248247734_801e7da9c0087d3f433e57e8efc16d53.attach]
 
Eu primesc de la Raiff si de la Bancpost cam 10 mailuri similare zilnic.
Am anuntat bancile respective, apoi le-am trimis direct la spam.
 
intre timp, a mai aparut unul de la banca transilvania, nici la astia nu am cont :crybaby:
 
cei de la Raiffeisen au raspuns in juma de ora la mailul pe care l-am trimis, cu un text asemanator cu cel postat mai sus. mi-ar fi placut sa spuna si ca au facut ceva ca sa-i prinda pe impostori. cred ca mai sint destui naivi care ar putea fi pacaliti :crybaby:
 
da, si citi le-or cadea in plasa...
 
De cazut inca sunt destui pentru ca si paginile astea reproduse sunt destul de fidele originalelor si putini sunt cei care stiu sigur ca bancile nu trimit astfel de mesaje.
Oricum ideea este ca nici bancile nu prea pot face altceva decat sa se dezica de aceste practici, au mai fost cateva spoturi care au circulat pe net mai ales referitoare la aceste lucruri, insa nu poti sa`i multumesti pe toti.
 
:crybaby: da, eu sint greu de multumit :clapping:
dar ma intreb de ce bancile nu fac mai mult. ca sa-i iau locul paranoicului oficial al site-ului, ma intreb daca nu au ele chiar nici un interes sa-i faca scapati pe cei care practica asa ceva???
 
nu cred ca ar avea cel mai mic interes pentru ca aceste atacuri afecteaza destul de mult si imaginea/credibilitatea acestora. un mic exemplu: personal am primit o gramada de astfel de mesaje de la raiffeisen, bancpost sau banca transilvania. ce parere pot sa am daca primesc cu tona astfel de mesaje? mi se ia la un moment dat si de sigla lor si de numele lor tocmai pentru ca sunt bombardat zi de zi cu fel si fel de \"atentionari\".
 
Nici eu nu cred ca bancile ar fi intelese cu phiserii...nu ar avea nici o justificare sa isi strice imaginea si sa isi piarda clientii. Daca n-or fi sado-masochiste :crybaby: :clapping: :ack: :ack:
 
Am prmit si eu inca un mesaj cica de la Reiffeissen ! Cica AM CASTIGAT PREMIUL CEL MARE !!!! :47: :47: :10: :crybaby: :clapping: :47: :47: :26: :26: :26: :12: :12: :12: :38: :38: :47: :ack: :ack: :ack:



Felicitari ati castigat premiul cel mareThursday, July 23, 2009 6:43 AM
From: \"Tombola Raiffeisen Bank\" <[email protected]>


Felicitari ,

Sunteti fericitul castigator al premiului in valoare de 50000 EURO extras la data de 20 iulie 2009.
Pentru a intra in posesia premiului aveti atasat la acest e-mail fisierul pentru verificare si creditare a premiului.
Premiul dumneavoastra va fi creditat in contul dumneavoastra Raiffeisen in urmatoarele 24 de ore dupa verificarea contului online.

Va multumim


:26: :26: :10: :10: :10: :D :12:
 
:crybaby: :clapping: :ack:
oare pt ce iti multumesc???
 
Daca tot stiau ca eu esti nu se subintelege de la sine ca aveau si datele despre contul tau? Si atunci acest mail devenea doar o formalitate, ceva de genu` \"Ati castigat, aveti banii in cont, felicitari, ne mai auzim.\"

...asta in caz ca luam mesajul de bun, in caz ca acceptam faptul ca ar putea sa fie o adresa de mail care sa inceapa cu premiulcelmare@... (ar fi una dintre cele mai stupide denumiri si create fix degeaba), admitand, de asemenea, ca singura modalitate de contact ar fi mail (bancile de obicei te suna sau te cheama sau ambele, plus ca tu n-ai zis nimic de vreun telefon oficial sau adresa oficiala venita prin Posta) si faptul ca ar fi fost o asemenea \"tombola\".

Si iata cateva lucruri care ar trebui sa dea de gandit tuturor celor care primesc asemenea mesaje si care nu stiu ce sa creada.
 
povestea mea are continuare!!! azi am primit in spam, asta:
Raiffeisen Online
Stimate client,

Raiffeisen Bank, constienta de pericolele ce decurg din furturile de identitate informatica, se angajeaza ferm sa asigure confidentialitatea datelor clientilor sai si a tranzactiilor acestora. Concomitent cu eforturile bancii pentru securizarea datelor, datorita cresterii riscurilor privind atacurile ilegale, si a metodelor din ce in ce mai sofisticate, este necesar ca si clientii sa fie constienti de potentialele amenintari, sa poata identifica o actiune rauvoitoare si sa aplice masurile de protectie corespunzatoare.
Pentru pastrarea confidentialitatii datelor personale si a securitatii activitatii desfasurate online, va rugam sa NU comunicati informatii cu privire la identitatea personala, numar de card, data expirarii, codul PIN sau alte produse si servicii bancare detinute. Raiffeisen Bank va asigura ca nu va va solicita asemenea informatii.


Pentru securitatea dumneavoastra contul online a fost dezactivat, dupa 3 incercari nereusite de logare la Internet Banking .

In continuare va oferim datele de logare:
Adresa IP: 82.193.16.34
Domeniu IP: e22.z1.infracom.it
Tara: Italia (It)
Data: 23/07/2009
Ora: 00:00 - 00:05 GMT +2
Pentru a va reactiva contul, va rugam sa accesati: Raiffeisen Online
============================================================== Serviciul Internet Banking - RaiffeisenBank


EU NU AM CONT LA EI, CE NAIBA IMI DEZACTIVEAZA, CE SA REACTIVEZ???
 
Buna dimineata,
Am citit si eu cele scrise despre mesajele nesolicitate de la diverse banci. Va confirm, oficial, ca in sistemul bancar din Romania nu se transmit mesaje electronice catre clienti. Din mai multe motive: dar poate cel mai important (cred) este cel al elementului probatoriu (in instanta). Un e-mail nu reprezinta o dovada, mai ales ca nu s-a acceptat/utilizat la scara larga semnatura electronica. Deci fenomenul de phishing este cunoscut si tratat ca atare de ctre banci. Hai sa va prezint (incalcitura) cum se trateaza un astfel de mesaj. Clientul transmite catre banca ca a primit un mesaj. Banca (prin intermediul IT-ului) cere blocarea IP-de unde s-a transmis phishingul, incearca blocarea acelui mesaj, transmite catre BNR si politie ca exista o incercare de phishing. Si cateodata transmite si un mesaj prin intermediul presei, si il posteaza pe site, pagina principala, astfel incat toti utilizatorii (de banca electronica) sa fie informati despre aceste atacuri. Cam atat. Nu se poate mai mult, tocmai ca sa nu dea in extrema cealalta. Revin: nici-o banca nu transmite mesaje electronice catre clienti (prin care sa ceara/transmita date personale). Corespondenta este doar letrica, prin intermediul scrisorilor personalizate.
 
Cea mai tare faza cu frauda bancara a fost cand in Piata Iancului a aparut un bancomat fals. A stat acolo vreo 3 zile. Pe el era sigla unei banci (nu mai stiu care banca era) si functiona, adica bagai cardul si iti dadea un mesaj de eroare. Dupa care descopereai la extrasul de cont lunar ca iti lipsesc bani si ca de fapt tu ai cheltuit banii respectivi prin diverse locuri din tara, desi erai in Bucuresti la servici.
 
Back
Sus