• Bine ati venit! Acesta este noul server al forumului Cutremur.net!

Tu de ce nu mergi cu bicicleta?

Gica Contra

New member
Înscris
19 Oct 2009
Mesaje
16
Scor reacție
0
Imi cer scuze pentru usoara \"agresivitate\" a intrebarii din subiect dar simteam nevoia sa atrag un pic atentia. De asemenea, daca e cazul, poate e potrivit ca acest subiect sa fie mutat.
Pe forumurile de biciclisti, daca intrebi asa ceva, toti se intreaba unul pe celalalt si nimeni nu stie exact de ce sunt asa putini biciclisti in Bucuresti si multe alte orase din Romania. In alte parti insa nu se discuta.
Sigur, acum s-a stricat vremea si problema nu prea e de actualitate. Dar nici asta vara orasul nu prea a fost plin de biciclisti.
Eu nu stiu decat de ce nu merg eu, si anume pentru ca mi se pare ca sunt un ciudat, ca ma dau in spectacol si nu ma simt prea confortabil sa fac un lucru iesit din comun desi nu vad nimic anormal sau rau in asta, ba dimpotriva.
 
Eu nu merg deoarece mi se pare mai confortabil sa merg cu masina, deoarece este greu sa-mi iau nevasta pe bicicleta si s-o las la munca si deoarece mi-e frica, efectiv, sa merg jumatate de Bucuresti pe bicicleta printre masini.
Nu vreau sa ma leg de praful din oras, care m-ar murdari pana sa ajung la munca.
 
Multumesc de raspuns. Imi pare rau ca nu prea se inghesuie lumea sa-si dea cu parerea... in fine.
La praf nu ma gandisem pana acum. Ce sa-i faci, daca nici eu nu merg cu bicicleta (numai deocamdata sper), nu am luat cunostinta si cu dezavantajul asta.
 
Chiar saptamana trecuta am vazut o biciclieta de 2 persoane =)) :ack: Chiar am remarcat-o fiindca nu mai vazusem prin Bucuresti asa ceva. Ambele persoane pedalau ...:ack: Evident, un astfel de obiect nu cred ca e tocmai accesibil, ca pret... =))
 
Din pacate orasul asta nu prea se preteaza la mersul pe bicicleta; dupa cum bine se stie pistele pentru bicicleta sunt destul de putine, foarte prost gandite, uneori ocupa mai mult de jumatate din trotuar asa incat daca te nimeresti si mai trec si oameni pe acel trotuar respectivul trebuie sa se dea la gard sau sa se urce pe vre-o banca montata tot acolo. Cine a gandit pistele astea ori a fost un idiot ori le-a facut in bataie de joc doar ca sa dea la numar. Aaaa...banuiesc ca nu mai are rost sa amintesc si de masinile parcate pe trotuar.
Asadar ramane doar mersul cu bicicleta pe suprafata carosabila numai ca acolo te bagi doar daca iti place sa traiesti la maximum si ai nevoie de adrenalina, stim bine cum se circula mai ales in Bucuresti iar soferii nu au nici cel mai mic respect fata de biciclisti iar singurul lucru care conteaza este cum sa ajunga mai repede la urmatorul semafor. Hai sa fim seriosi lumea este prea comoda si pana cand nu va ajunge benzina la 20 lei litrul sau sa se dea o lege asa cum daduse \"raposatul\" privind circulatia in zilele pare si impare; nu cred ca o sa vedem prea multe biciclete pe strada.
PS: dar oare Olandezii aia cum or putea??....probabil ca toata tara lor este in panta si le-o fi mai usor. Noi sa fim sanatosi.
 
Am stat un an in Olanda, in 2002. Mergeam zi de zi la Universitate (Eindhoven) cu bicicleta. Ce sa zic, piste speciale, semafoare pentru bibiclisti, locuri amenajate langa gari unde navetistii isi lasa bicicletele...Batranei simpatici la 70 de ani pedaland energic pe biciclete fiecare la treburile lui, la piata...:55: :rolleyes: In Olanda, daca e sa se fure ceva, bicicleta se fura. Daca nu o legi cum trebuie, nu o blochezi, ala esti... :98: :98:
 
Am avut o experienta destul de ciudata intr-un orasel din Ungaria.
Ajung acolo si observ ca strada avea banda auto, banda velo si trotuar de pietoni. Masini putine, biciclete peste tot.
Intreb un nene de acolo de ce tot poporul merge cu bicicleta, si nu cu masina. Raspunsul primit a fost \"suntem prea saraci sa folosim masina la deplasarile cotidiene\" si m-a lasat perplex, deoarece pretul benzinei era similar cu cel de la noi din tara, iar veniturile, in medie, de 3 ori mai mari.
 
Alleycat, multumesc pentru raspuns.

[quote name=\'\'bogdan\' pid=\'29888\' dateline=\'1256210381\']...Intreb un nene de acolo de ce tot poporul merge cu bicicleta\' date=\' si nu cu masina. Raspunsul primit a fost \"suntem prea saraci sa folosim masina la deplasarile cotidiene\" si m-a lasat perplex, deoarece pretul benzinei era similar cu cel de la noi din tara, iar veniturile, in medie, de 3 ori mai mari.[/quote\']Asta era parerea lui personala si in plus e incompleta. Noi de ce folosim transportul in comun? E drept insa, cu bicicleta iesi un pic mai ieftin plus alte avantaje pe care le stie toata lumea.
 
Ma bag si eu in discutie. Mi-a trecut si mie (ce-i drept fulgerator) prin cap ideea de a merge cu bicicleta (in copilarie pedalam de zor prin Bucuresti). Numai ca sunt cateva chestii care m-au facut sa renunt rapid la idee:

1. Risc prea mare. Ca biciclist, daca mergi pe trotuar trebuie sa faci slalom printre masinile parcate si pietoni. Pe strada nu prea poti merge decat pe banda 1, care este cea mai periculoasa banda: masini parcate pe dreapta care ies in trafic fara sa se asigure, portiere care se deschid, masini care ies de pe stradute laturalnice cu botul pe intreaga latime a benzii 1 ca sa vada sa se asigure. Esti mult prea expus in caz de accident. Castile acelea mi se par pur si simplu doar un accesoriu de frumusete.

2. Praf in ochi. Am luat de cateva ori si m-am lecuit. Praf in plamani: pe bicicleta faci efort, respiri mai des si mai adanc. Te trezesti cu muste in gura. Muste-n ochi.

Am mers cu masina 3 ani prin Bucuresti. Dupa ce mi-am luat motor, am mai mers cu masina doar de vreo 4 ori.

Avantaje la motor (si versus bicicleta):

- echipament de protectie performant, scapi de nisipul care-ti scartaie printre dinti si de mustele care-ti intra-n ochi.
- acceleratie si frana mult mai bune - din multe situatii de posibil accident in trafic te scoti ori cu frana ori cu acceleratie; la bicicleta nu ai asa ceva.
- manevrabilitate mai mare motor fata de bicicleta (surprinzator dar adevarat)
- ciclistica mai buna (acum depinde si de tipul de motor)
- poti face drumuri lungi fara probleme (nu ma vad pedaland pana la mare sau pe serpentinele de la munte)
- esti mai vizibil pe motor: echipamentele sunt reflectorizante, ai semnale care se vad foarte bine, far cu faza lunga care nu da posibilitatea nimanui din fata sa nu te vada
- riscul de a fi lovit in trafic mai mic: atata timp cat mergi cu viteza traficului sau cu o viteza putin mai mare esti mai putin expus riscului de a fi lovit de o masina
- poti sa te concentrezi exclusiv la trafic, nu te afecteaza oboseala fizica.

si avantaje generale:

- consum mai mic (daca nu te dai cu peste 200 la ora) decat o masina
- il parchezi oriunde
- eviti ambuteiajele
 
Eu merg cu bicicleta. Dar sa iti spun si de ce:
1. pentru ca am nevoie de adrenalina
2. pentru ca la un moment dat se aduna prea multa adrenalina si tre\' sa ma descarc.
Deci e un cerc vicios si e dependenta.

Mentionez ca merg aproape numai pe banda 1 :55:. Rar folosesc trotuarele

Ce imi place?
Trebuie sa fii tot timpul alert si sa ai atentie distributiva (e.g. sa fii atent la cine vine din spate, sa fii atent la masinile parcate pe dreapta si daca se poate sa incerci sa vezi si daca masinile parcate au sofer ca stopurile sunt zero taiata in patru).
Sa faci estimari in intersectii nesemnalizate cu privire la cine opreste primul si in cat timp opreste.
Te poti lua la injuraturi cu \"soferii\".
Poti \"discuta\" prin semne cu \"soferii\".
Sa vezi cum creste tensiunea soferilor cand ii depasesti :rolleyes:)))
Sa incerci sa gasesti solutii cand vr\'un sofer vrea sa te lipeasca de bordura.
Sa le tipi babelor si mosilor in ureche (cei care vor sa treaca prin locuri nepermise).
Nu odata am mers pe Kiseleff pe banda de biciclete. Multe pupeze-pieton desi au ditamai trotuarul la dispozitie merg pe banda de biciclete.
In primele 2 cazuri le-am semnalizat sonor si nu s-au miscat. La a 3-a am dezlegat misterul: i-am pus mana pe fund si mare mi-a fost mirarea cand am vazut ca se intoarce catre mine schitand un zambet care s-a cam transformat in grimasa cand a vazut ca sunt fata :98:
Sa cobor pe dealul de la Controceni cu 42 de km la ora!

Ce nu imi place?
Idiotii care deschid portierele intentionat si apoi le inchid la fractiuni de secunda inainte sa te busesti.
Fluieraturile si glumele porcoase.
Gropile in asfalt combinate cu bezna totala si cu viteza.
Sa ajung transpirata la destinatie si sa nu ma pot aranja corespunzator.
Camioanele si basculantele care profita de marimea lor si iti ignora orice drept.
 
Si de ce nu faci un upgrade la un motor?
 
Eu merg cu bicicleta...
Multumesc pentru raspuns desi doream mai mult sa stiu altceva. Sunt convins ca ai incercat sa urci si pe altii pe bicicleta si au refuzat. Poti sa ne spui de ce crezi ca au refuzat?
Si de ce nu faci un upgrade la un motor?
Banuiesc ca motivele ar fi casca :55:, zgomotul sau intretinerea
 
casca? de ce casca ar fi o problema?
 
Old DG, multumesc pentru raspuns. Multa sanatate!

casca? de ce casca ar fi o problema?
E incomoda, tine cald, curelele produc rosaturi, turteste parul, e un obiect in plus de care trebuie sa ai grija.
 
\'Alex\' pid=\'29958\' dateline=\'1256299630\' a spus:
casca? de ce casca ar fi o problema?
E incomoda, tine cald, curelele produc rosaturi, turteste parul, e un obiect in plus de care trebuie sa ai grija.

acum depinde ce casca iti iei... daca iei una doar ca sa fii in legalitate, la 30 de euro, e normal sa ai toate problemele de care spuneai. castile adevarate, Shoei sau Schuberth de exemplu, in afara de ultimele doua inconveniente nu au nici o alta problema.
 
\'Gica Contra\' pid=\'29963\' dateline=\'1256306518\' a spus:
E incomoda, tine cald, curelele produc rosaturi, turteste parul, e un obiect in plus de care trebuie sa ai grija.
...castile adevarate... in afara de ultimele doua inconveniente nu au nici o alta problema.
In plus, castile pentru biciclisti, chiar si cele adevarate, transmit mesajul ca mersul cu bicicleta ar fi periculos. Casca determina atat pe biciclist cat si pe cei din jurul lui sa adopte comportamente mai riscante bazandu-se pe protectia oferita.
 
scuze, credeam ca te-ai referit la castile moto, ca eu vorbeam de motor, nu de bicicleta :55:

sincer, dupa ce am vazut cum arata, cred ca protectia oferita de castile pentru biciclisti este aproape de zero.
 
[quote name=\'\'Alex\' pid=\'29970\' dateline=\'1256313073\']scuze\' date=\' credeam ca te-ai referit la castile moto...[/quote\']Nu, m-am refert la amandoua pana la un anumit punct. Am subliniat \"pentru biciclisti\" dupa acel punct.
 
aha. am un pixel mort la monitor si probabil acolo se ascunsese punctul :55:
 
Back
Sus