Inteleg. N-am de unde sa stiu ce va urma. Dupa prezentarea de astazi, la care de fapt s-a aratat prima faza a unui proiect mult mai mare. Si anume faza de comunicare. atentie, MAI si ISGU doresc ceva pe termen lung, nu neparat pentru o sensibilizare de moment a populatiei.
Imi dau seama, probabil pe aceeasi linie pe care a fost si restructurarea armatei, indiferent de guverne si presedinti. Ceea ce nu este un lucru rau avand in vedere ca nu se opresc cutremurele daca a venit Basescu la putere.
Problema este ca un efect puternic negativ ar fi o campanie fasaita, care sa mearga in forta catva timp si dupa care sa taca, chiar daca la nivel de MAI si ISGU proiectul o sa continue.
Intr-un fel ai dreptate, consumatorul de astazi este ceva mai sofisticat, actioneaza simultan si instintual (impulsiv) si in cunostinta de cauza (pragmatic). \'Om trai si \'om vedea.
Si culmea, deja este atipic dupa viata bramburita pe care a dus-o de la revolutie pana acum. Iar asta este o problema pe care trebuie sa o ia exact in calcul cei care fac analiza pietei si a impactului. Deja o gramada de strategii de marketing nu mai au efect asupra populatiei, si o zic in cunostiinta de cauza. Cu toate studiile lor, cei care se ocupa de marketing, advertising si strategii sunt blocati de modul atipic, schimbator si imposibil de prevazut in care actioneaza populatia in acest moment.
Oricum am sa recomand (in breasla) acest site ca un reper.
Lasa abureala :harhar:, ca site-ul asta nu e deloc la un nivel profesionist. L-am tinut special la nivel de underground, tocmai fiindca asta este pozitia care ii ofera cea mai mare libertate.
De foarte multe ori am fost intrebat de planul de continuitate a activitatii. Din UE existau ceva solutii, acum este mai simplu. Exista un cuprins, o osatura in/pe baza caruia se poate face ceva. Este important pentru toate firmele sa constientizeze ca au ceva de facut, si astfel acest \\"ceva\' se transmite si la salariati, implicit populatiei. Este doar un inceput. Se poate perfectiona, evident, schimba daca lucrurile nu merg intr-o directie buna.
Inca o data trebuie umblat cu mare atentie la \"butoanele\" populatiei. Imi pare bine ca s-a luat o decizie de transparenta si ar fi bine sa poata fi folosite toate canalele posibile de comunicare cu populatia, in special prin televiziune si radio (stiri si emisiuni). Nici cei care lucreaza in redactiile de stiri nu isi dau seama cum se pot folosi astfel de informatii in mod educativ si se feresc sa prezinte chestii de speriat populatiei, dar un departament de relatii cu presa poate ajuta foarte mult in acest caz.
Un alt exemplu ar fi emisiunile de dimineata ale posturilor de televiziune, care la nivel subconstient actioneaza destul de puternic asupra populatiei. Omul este odihnit, la un moment de vid de informatie (fiindca stirile de dimineata sunt vechi de o zi si le vede in reluare pe cele de seara), cautand automat sursa de informatie cat timp isi bea cafeaua de dimineata. Aduci un reprezentant al ISGU in studio care sa vorbeasca juma de ora, ajuta si televiziunile sa aiba cu ce sa-si umple programul, si populatia. Iar asta este mereu de actualitate: se poate lega de amenintarile teroriste, de schimbarea vremii, de o gramada de subiecte.
Dupa campania asta de presa care va urma trebuie sa se actioneze permanent, pe toate planurile disponibile (tv, radio, presa scrisa) fara pauza, cate o picatura dimineata, pranz si seara. Omul se va obisnui si apoi poti mari doza. Daca lumea nu mai vede, uita. Deci trebuie readus in minte permanent, pana cand se va intampla ca si cu Coca Cola: rosu, racoritor, o merit. (Exemplu negativ, Pepsi: rosu cu albastru, juma de Coca Cola, indrazneste la mai mult, cumpar Coca Cola, ca o merit.:harhar