• Bine ati venit! Acesta este noul server al forumului Cutremur.net!

Chat on-line :) (5)

Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
Acum 2 ani as fi avut nevoie de ceva, poate cum este prezentat pe acest site. In prezentarea de astazi au fost aratate mai multe materiale, unele cu impact diferit, evident adresate anumitor categorii de oameni (un prim criteriu a fost cel al varstei). Am inteles de ce. Copii de astazi vor fi adultii de maine, materialele sunt facute si urmare a unor studii sociologice, care au transmis niste concluzii. Nu stiu cat de profesionist sunt facute, depinde, dupa cum bine ai remarcat, de impactul asupra subiectului uman. Filmul \"Cutremurul dupa noi\" in care apar si Sever, si prof. Atanasiu, si Dir. Marmureanu este destul de \"penetrant\".
Eu sunt impresionat de structura site-ului, mesajele sunt ok, iar la segmentul de institutii este ceva, cu totul si cu totul, nou in RO. Si stiu ce spun. Chiar daca site-ul este in constructie, modul in care este facut, multitudinea de informatii, structurarea acestora ofera niste note pozitive, atat demersului in cauza, cat si realizatorilor. Si o bila alba pentru autoritati.
 
Si ce mai face Sever ? Ca pe aici nu a mai \\"dat\\" demult...:harhar::wink:

Am avut senzatia ca este obosit, l-am intrebat daca vine la simpozion si mi-a confirmat ca o sa ne vedem acolo. Eu am si alt interes, poate reusesc sa gasesc undeva o harta cu dezastre, bine facuta si mai ales up-datata. Si cred ca o sa fac rost..numa\' sa intru in legatura cu cei de la IGSU.
 
\"Daca vor folosi specialisti (si vor avea bani destui cu care sa plateasca o echipa buna) s-ar putea sa iasa ceva super fain.\"
Se pare ca bani au, iar echipa, sper sa nu gresesc, Mercury Promotions.
 
Ok. Daca vin si eu acolo, poate imi faci cunostinta, as fi chiar onorat sa il cunosc pe dansul....:harhar::wink::harhar::wink:
 
\\"Daca vor folosi specialisti (si vor avea bani destui cu care sa plateasca o echipa buna) s-ar putea sa iasa ceva super fain.\\"
Se pare ca bani au, iar echipa, sper sa nu gresesc, Mercury Promotions.

Firma este un no-name pana acum. Sa vedem ce treaba or sa faca si sa speram ca banii nu or sa fie cheltuiti pe niste amatorisme.

Site-ul e un bun inceput. Sa speram ca informatia va fi mai detaliata, ca se vor explica lucurile \"mura-n gura\", in cel mai mic detaliu, astfel incat oricine intra acolo sa priceapa.
 
Ok. Daca vin si eu acolo, poate imi faci cunostinta, as fi chiar onorat sa il cunosc pe dansul....:harhar::wink::harhar::wink:

Am sa-ti-l prezint, nu-i bai, dar stii cum e...l-am abordat din fuga, pentru ca tot era intrebat ba de unu\' ba de altul, i-am lasat o carte de vizita, sper sa nu uite asa usor.
Oricum la simpozion o sa fie altceva, mai mult timp, pauze intre expuneri, discutii pe grupuri, sigur o sa-i cunosti pe cei mari (inclusiv de afara...uita-te cine sunt invitatii, hai nu cei din Japonia, cei din Europa macar).
 
Am fost curios sa vad materialele de propaganda. Pornind de la flayere, mici agende, spoturi (TV+Radio), materialele didactice pentru copii/adolescenti, filmul..se pare ca totusi campania are toate ingredientele. Nu uita, ca noi comentam cu repros ca autoritatile nu spun ce trebue facut intr-un caz sau altul. Acesta este un inceput, bun.
 
O sa il rog sa imi dea si un autograf pe carte...:harhar::wink:
 
Am fost curios sa vad materialele de propaganda. Pornind de la flayere, mici agende, spoturi (TV+Radio), materialele didactice pentru copii/adolescenti, filmul..se pare ca totusi campania are toate ingredientele. Nu uita, ca noi comentam cu repros ca autoritatile nu spun ce trebue facut intr-un caz sau altul. Acesta este un inceput, bun.

Faptul ca s-a pornit o astfel de actiune este primul pas bun in aceasta directie, calculand de la revolutie si pana acum. Ma bucur extraordinar de mult ca a fost cineva care si-a dat seama de importanta unui astfel de proiect, din punctul de vedere al populatiei. Sau poate a facut-o ca sa \"fim in normele europene\". Indiferent de motivatie, faptul ca se intampla exte extraordinar!

Un proiect de genul asta este comparabil cu nasterea unui copil. S-a nascut, e super! Dar nu cred ca cei care se ocupa de proiect ar trebui sa se culce pe o ureche. Din contra, copilul trebuie urmarit cum se dezvolta, cum creste, in ce fel poate el sa aduca o schimbare. Dezvoltarea proiectului trebuie analizata si trebuie verificat permanent daca si in ce masura isi atinge scopul. Iar daca apar deraieri pe parcurs, atunci acestea trebuie amendate si corectate cat se poate de repede.

Spun lucrurile astea deoarece publicul este un organism extraordinar de delicat. Daca i-ai servit ceva ce nu ii place, din momentul ala s-a terminat, nu iti va mai acorda atentie deloc. Sunt lucruri care tin de advertising, de marketing, de analize si decizii. Desi e pe gratis, tu vinzi un produs. In orice campanii sunt riscuri care pot duce la un esec lamentabil, care foarte greu se spala in ochii oamenilor (vezi Cosmorom / Cosmote).

Sunt spoturi, flyere, pixuri, agende, printuri, etc, FOARTE BINE! Dar, nu numai ingredientele conteaza. Urmatorul pas este ca acestea sa isi atinga scopul. Trebuie ca mesajul transmis sa intre atat de adanc in mintea publicului incat sa produca efectul scontat. Asta trebuie analizat si urmarit, fiindca daca se face o campanie de 3 luni si dupa 6 luni faci sondaj si nimeni nu isi mai aduce aminte, atunci e groasa treaba.

Au fost campanii de succes si campanii care s-au dovedit a fi un esec. Campania asta TREBUIE SA FIE UN SUCCES! Daca nu, oricat am incerca sa reincalzim ciorba... degeaba.

Ma simt ca la botezul si lansarea unui vas nou la apa. Acum vrem sa spargem sticla de sampanie de vas. Ei bine, tremura sufletul in mine: cine se va sparge? Sticla sau vasul? Dar asta vom vedea abia dupa o perioada.
 
Inteleg. N-am de unde sa stiu ce va urma. Dupa prezentarea de astazi, la care de fapt s-a aratat prima faza a unui proiect mult mai mare. Si anume faza de comunicare. atentie, MAI si ISGU doresc ceva pe termen lung, nu neparat pentru o sensibilizare de moment a populatiei. Atentie ca nu se vorbeste doar despre dezastre naturale, ci si despre cele tehnice respectiv despre terorism. Sper ca si celelalte materiale sa fie bine primite. Oricum sunt putintel altfel, nu am vazut materiale de acest gen decat acum 14 ani la Budapesta (la MAI-ul unguresc), dar a trecut prea mult timp ca sa-mi dau seama daca acelea mai pot fi luate de reper. Intr-un fel ai dreptate, consumatorul de astazi este ceva mai sofisticat, actioneaza simultan si instintual (impulsiv) si in cunostinta de cauza (pragmatic). \'Om trai si \'om vedea. Oricum am sa recomand (in breasla) acest site ca un reper. De foarte multe ori am fost intrebat de planul de continuitate a activitatii. Din UE existau ceva solutii, acum este mai simplu. Exista un cuprins, o osatura in/pe baza caruia se poate face ceva. Este important pentru toate firmele sa constientizeze ca au ceva de facut, si astfel acest \"ceva\' se transmite si la salariati, implicit populatiei. Este doar un inceput. Se poate perfectiona, evident, schimba daca lucrurile nu merg intr-o directie buna.
 
Inteleg. N-am de unde sa stiu ce va urma. Dupa prezentarea de astazi, la care de fapt s-a aratat prima faza a unui proiect mult mai mare. Si anume faza de comunicare. atentie, MAI si ISGU doresc ceva pe termen lung, nu neparat pentru o sensibilizare de moment a populatiei.

Imi dau seama, probabil pe aceeasi linie pe care a fost si restructurarea armatei, indiferent de guverne si presedinti. Ceea ce nu este un lucru rau avand in vedere ca nu se opresc cutremurele daca a venit Basescu la putere.

Problema este ca un efect puternic negativ ar fi o campanie fasaita, care sa mearga in forta catva timp si dupa care sa taca, chiar daca la nivel de MAI si ISGU proiectul o sa continue.

Intr-un fel ai dreptate, consumatorul de astazi este ceva mai sofisticat, actioneaza simultan si instintual (impulsiv) si in cunostinta de cauza (pragmatic). \'Om trai si \'om vedea.

Si culmea, deja este atipic dupa viata bramburita pe care a dus-o de la revolutie pana acum. Iar asta este o problema pe care trebuie sa o ia exact in calcul cei care fac analiza pietei si a impactului. Deja o gramada de strategii de marketing nu mai au efect asupra populatiei, si o zic in cunostiinta de cauza. Cu toate studiile lor, cei care se ocupa de marketing, advertising si strategii sunt blocati de modul atipic, schimbator si imposibil de prevazut in care actioneaza populatia in acest moment.

Oricum am sa recomand (in breasla) acest site ca un reper.
Lasa abureala :harhar:, ca site-ul asta nu e deloc la un nivel profesionist. L-am tinut special la nivel de underground, tocmai fiindca asta este pozitia care ii ofera cea mai mare libertate.

De foarte multe ori am fost intrebat de planul de continuitate a activitatii. Din UE existau ceva solutii, acum este mai simplu. Exista un cuprins, o osatura in/pe baza caruia se poate face ceva. Este important pentru toate firmele sa constientizeze ca au ceva de facut, si astfel acest \\"ceva\' se transmite si la salariati, implicit populatiei. Este doar un inceput. Se poate perfectiona, evident, schimba daca lucrurile nu merg intr-o directie buna.

Inca o data trebuie umblat cu mare atentie la \"butoanele\" populatiei. Imi pare bine ca s-a luat o decizie de transparenta si ar fi bine sa poata fi folosite toate canalele posibile de comunicare cu populatia, in special prin televiziune si radio (stiri si emisiuni). Nici cei care lucreaza in redactiile de stiri nu isi dau seama cum se pot folosi astfel de informatii in mod educativ si se feresc sa prezinte chestii de speriat populatiei, dar un departament de relatii cu presa poate ajuta foarte mult in acest caz.

Un alt exemplu ar fi emisiunile de dimineata ale posturilor de televiziune, care la nivel subconstient actioneaza destul de puternic asupra populatiei. Omul este odihnit, la un moment de vid de informatie (fiindca stirile de dimineata sunt vechi de o zi si le vede in reluare pe cele de seara), cautand automat sursa de informatie cat timp isi bea cafeaua de dimineata. Aduci un reprezentant al ISGU in studio care sa vorbeasca juma de ora, ajuta si televiziunile sa aiba cu ce sa-si umple programul, si populatia. Iar asta este mereu de actualitate: se poate lega de amenintarile teroriste, de schimbarea vremii, de o gramada de subiecte.

Dupa campania asta de presa care va urma trebuie sa se actioneze permanent, pe toate planurile disponibile (tv, radio, presa scrisa) fara pauza, cate o picatura dimineata, pranz si seara. Omul se va obisnui si apoi poti mari doza. Daca lumea nu mai vede, uita. Deci trebuie readus in minte permanent, pana cand se va intampla ca si cu Coca Cola: rosu, racoritor, o merit. (Exemplu negativ, Pepsi: rosu cu albastru, juma de Coca Cola, indrazneste la mai mult, cumpar Coca Cola, ca o merit.:harhar:)
 
P.S. Si acum cine vrea sa se supere pe mine nu are decat, dar in domeniul asta nu obisnuiesc sa spun prostii.

Incidentul de la metrou de la Dristor, cand o garnitura de metrou s-a oprit intre statii, peste macaze. Asta a blocat circulatia timp de 2 ore. Oamenii care au fost evacuati din tren au iesit cam sifonati ca nu era aer, dar problema mare a fost cu cei care timp de 2 ore au coborat in statie, au cumparat cartele, le-au folosit si nu au putut sa circule. O alta problema, modul in care a fost lasata presa sa abordeze subiectul.

Pai e cam asa: la ISU Bucuresti probabil s-a aflat pe la 4 ca e o problema. Oamenii au venit, au analizat situatia, au luat decizia cum sa fie rezolvata. Dar:

Greseala 1) Au fost lasati oamenii sa coboare in statie. (cand un lucru asemanator s-a intamplat la cateva zile dupa darea in folosinta a statiei Piata Victoriei, nu a mai fost permisa intrarea potentialilor pasageri in statie).

Greseala 2) Nu a fost informata lumea referitor la ce s-a intamplat. Este cea mai mare greseala in relatia cu populatia. Reporterii au nevoie de interviuri cu martori oculari: era clar ca se vor duce la calatori!!! Si dai motive la oameni sa te faca de 2 lei? Sa spuna ca te-a durut nici macar acolo si sa dea senzatia ca tu in loc sa muncesti ai stat la o bericica cu seful statiei?

Greseala 3) Nu a venit nici un reprezentant al departamentului de relatii cu presa. Pai ce faci, dai apa la moara ziaristilor ca sa-ti faca o imagine de c...t? Inaintea primei echipe de televiziune trebuia sa fie acolo un reprezentant cu carisma care sa agate si sa abureasca reporterii, sa arate ca se lucreaza, sa zambeasca frumos, sa ofere informatii si explicatii si sa protejeze in felul asta imaginea ISU Bucuresti care, sincer, a iesit cam sifonata (daca te-ai uitat la stiri).

Greseala 4) Reprezentant ISU Bucuresti in interviu la stiri!!! Foarte tarziu.... \"Pana la urma, un reprezentant al ISU a spart tacerea.\" Si in afara de asta, reprezentantul e locotenent colonel, nu neg ca este un profesionist in domeniul sau, dar nu trebuia sa apara la televizor!! Stiu ca imi pun tot MAI-ul in cap, dar pune-l langa lt. col. Gelaledin Nezir si vezi diferenta ca de la cer la pamant! Cea mai mare greseala pe care a facut-o a fost ca a vorbit pe un ton (nu stiu daca voit sau nu) care in perceptia publicului minimiza situatia. Fiecare om are o perceptie diferita a realitatii, la fel cum e si perceptia durerii, difera de la om la om. Daca pe unul il doare, nu ii spui ca de fapt e un nimic, fiindca in momentul ala te-ai pus in pozitie contrara lui. Si nu-l mai ai de partea ta... Nu zic nici ca ar fi trebuit prezentata ca o tragedie. Dar trebuia prezentata ferm, clar, mentionand absolut tot ce s-a intamplat in cuvinte cat mai putine si mai simple! Sa fie perceput ca: \"da, s-a intamplat, dar noi suntem aici indiferent de situatie sa aducem lucrurile la normal, fiindca ne pasa de situatie, noi suntem o forta pe care va puteti baza, suntem puternici si avem capacitatea de a rezolva orice problema, sa facem sa va fie bine!\" dar a fost perceput ca \"eeee, daaaa, s-a intamplat, eeeeee, las\' ca trece!\"

Abordarea relatiei cu presa a fost sub orice critica. Si de la 4 la 7 cand a intrat stirea au fost 3 ore in care daca era cineva care stia cum sa actioneze in situatia respectiva putea face ca stirea care a intrat la 7 sa fie 100% favorabila ISU. Si asta neascunzand nici o informatie!!! fiindca ce nu afla de la tine ca reprezentant presa poate afla din alte surse, si tu pici nasol...

Inca o data spun, nu e vina omului acela de la ISU ca a dat interviu, fiindca ce am spus eu aici nu este meseria lui, si nu avea de unde sa le stie. Si nici nu avea cum sa stie ca tu, ca reporter, atunci cand montezi o stire poti sa tai in draci un interviu si sa iasa exact ce vrei tu. Si nici nu s-a gandit probabil ca populatia daca nu intelege cuvinte de genul \"rame\" (in cazul nostru) sau \"servanti\" (in cazul altor stiri cu pompieri) are o reactie de respingere.

Deci trebuie umblat la imagine. Mult. Ca e cam cu purici si nu e color. Si la populatie nu place asta... :harhar:

P.S.2. Cine e destept, foloseste informatiile pe care le-am dat aici. Si dupa ce le foloseste imi va fi dator pentru ele :harhar: You owe me one:harhar:
 
Alex, pentru prezentarea in breasla m-am referit la site-ul celor de la MAI (la cel cu \"sanse in plus\"). Este o sursa deschisa de informare. Despre cutremur.net am discutat punctual, mai mult pentru anumite detalieri (nu pentru comentariile din forum).:harhar:
 
N-am urmarit povestea de la TV cu incidentul de la metrou. La nivelul ISU Bucuresti exista un deficit de imagine, asta stiu de mult. Din nefericire profesionistii de acolo nu au si \"calitati\" necesare unui purtator de cuvant autorizat pentru o asemenea institutie. Asta e. La IGSU ese altceva. Tu ai dreptate, se pare ca se va face ceva inclusiv pentru pastrarea unei linii profesioniste la anuntarea unui incident. De mult s-a pus problema limbajului, unul strict specializat in cazul activitatilor gestionate de ISU, si altul specific unor prezentari de presa. Ma gandeam ca aceasi problema o au si alte servicii similare din SUA. Japonia, Germania.
Se va rezolva dar in timp (la alte compartimente MAI s-a ajuns la un compromis-purtatori de cuvant,tineri absolventi ai Academiei de politie cu certe calitati de prezentatori, de exemplu la Politia de frontiera).
Mai avem de lucru, asta este clar.
 
Se va rezolva dar in timp (la alte compartimente MAI s-a ajuns la un compromis-purtatori de cuvant,tineri absolventi ai Academiei de politie cu certe calitati de prezentatori, de exemplu la Politia de frontiera).
Mai avem de lucru, asta este clar.

Pai intr-adevar e compromis. Uite-te la ei: turuie repede in fata camerei un text, da\' repede-repede sa nu uite ce-aveau de spus. Si-atat.

Alty, inca ceva: raspunsurile pe care le dau eu aici sunt si pentru alte persoane despre care stiu ca frecventeaza aceasta zona. De-aia nu te impacienta daca ti se pare ca discut un pic mai ciudat, e fiindca in momentul ala bat niste apropo-uri la alte persoane :harhar:
 
Noroc cu leul, ca mai trage de fiare si nu ne va costa prea mult sa importam energie seismica :harhar: :harhar: :harhar:, ca in ritmul asta seceta meteo devine mic copil pe langa cea seismica. :harhar: :unsure: :ack: :harhar: :) :) :) .

Cine mai stie... poate ca peste cativa ani un seism de 2.5 - 3 grade va fi un adevarat eveniment :harhar: , mai ceva decat un strat de zapada de 5cm din sudul tarii.
 
EarthQuake, ma tem ca va trebui sa mai astepti niste milioane de ani bune pana cand acel fragment litosferic va avansa in procesul de digerare in manta. :harhar::harhar::harhar::harhar: Aibi putintica rabdare, vorba lui nenea Iancu ! :harhar::wink::harhar::harhar::harhar:
 
Asadar, bundy, nimic nu indica un cutremur important intr-un interval foarte scurt. Sigur, e o perspectiva pe un termen mai lung, eventual mediu, luni sau cativa ani. Totusi, inainte de un cutremur mai mare incep sa apara anumite lucruri, anumite amplificari ale activitatii, concentrari spre zona de adancime min care se va localiza ruperea. Deocamdata nu putem vorbi de asa ceva. Evident, bundy, nu bagam mana in foc pentru ce va fi peste 4 sau 8 luni, de exemplu...:harhar::whistling::harhar::harhar:
 
EarthQuake, ma tem ca va trebui sa mai astepti niste milioane de ani bune pana cand acel fragment litosferic va avansa in procesul de digerare in manta. :harhar::harhar::harhar::harhar: Aibi putintica rabdare, vorba lui nenea Iancu ! :harhar::wink::harhar::harhar::harhar:

In ritmul acesta nici nu mai e nevoie sa se scufunde. :harhar:
 
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
Back
Sus