• Bine ati venit! Acesta este noul server al forumului Cutremur.net!

Zborul cu avionul

oricum, faza cu gazele din stomac nu este periculoasa, nici chiar in caz de decompresie. gandeste-te ca la o endoscopie se pompeaza aer in intestin/stomac pentru a-l \"umfla\" exact ca pe un balon, pentru ca medicul sa vada foarte bine toata suprafata intestinului. Cateodata durerile sunt crancene (as in crampe f puternice) dar altceva nu are ce sa se intample.
 
Atat Boeingul cat si Airbusul pot executa automat practic toate manevrele, exceptand decolarea. Ca totusi aterizarea se face in ambele cazuri manual, de catre piloti e alta treaba. Atunci cand pilotezi manual, Airbusul iti impune limite peste care daca incerci sa treci, nu prea poti. Boeingul te lasa sa treci, dar te avertizeaza mereu, astfel incat tu practic sa nu faci prostii fara sa iti dai seama.
Ca orice sistem din avion, si automatizarile sunt asigurate de mai multe calculatoare, adica exista mereu mai multe backupuri.
Oricum, eu cunosc mult mai bine Boeingul 737 si ceea ce poate sa faca el. Despre Airbus vorbesc din ce cunosc de la altii, care il folosesc


Ce ai alege intre un Boeing si un Airbus? Eu am zburat doar cu Boeing 737 si nu am avut incidente dar tot nu-mi place sa zbor. Nu ma streseaza decolarea si aterizarea ci...intoarcerile sau cum le numesc pilotii?!?
 
Eu am zburat cu amandoua, si cu Airbus si cu Boeing. Mi-a placut mai mult airbus pentru ca a fost mai mititel si a avut zborul mai lin. Insa eu dorm de rup cand merg cu avionul, trenul, masina (daca nu conduc eu ;)) asa ca nu prea stiu eu ce si cum e mai bine.
 
Elenyka, cred ca toata lumea ar trebui sa-ti urmeze exemplul in avion in loc sa stea ca pe ace si sa tremure la fiecare zgomot ;)
 
Daca intoarcerile la care se refera Dodo sunt virajele executate de avion, atunci e de precizat ca inclinarea cu care ele sunt executate variaza de la 10 la 30 de grade. 10 grade nu cred ca foloseste nici un pilot, pt ca nu prea isi au rostul, iar la majoritatea companiilor maximul este de 25 de grade, deci mai mult decat rezonabil.Singura situatie cand se folosesc 30 de grade este la interceptarea directiei de aterizare.
Cat despre ce avion e mai bun sa zbori cu el ca si pasager, nu cred ca exista o alegere obiectiva.Diferentele apar intre clasele de avioane.Anume, cele mai mici, asa numitele \"narrow body\" - Boeing 737 si Airbus A320, cu toate variantele lor si cele mari, \"wide body\" - Boeing 747, 767, 777 si Airbus A330, 340, 380.Intr-un wide body e clar ca vei avea un confort sporit, atat ca spatiu si facilitati cat si ca tinuta de zbor sa zicem, de ex. raspuns la turbulente, etc.
 
Daca intoarcerile la care se refera Dodo sunt virajele executate de avion, atunci e de precizat ca inclinarea cu care ele sunt executate variaza de la 10 la 30 de grade. 10 grade nu cred ca foloseste nici un pilot, pt ca nu prea isi au rostul, iar la majoritatea companiilor maximul este de 25 de grade, deci mai mult decat rezonabil.Singura situatie cand se folosesc 30 de grade este la interceptarea directiei de aterizare.
Cat despre ce avion e mai bun sa zbori cu el ca si pasager, nu cred ca exista o alegere obiectiva.Diferentele apar intre clasele de avioane.Anume, cele mai mici, asa numitele \\"narrow body\\" - Boeing 737 si Airbus A320, cu toate variantele lor si cele mari, \\"wide body\\" - Boeing 747, 767, 777 si Airbus A330, 340, 380.Intr-un wide body e clar ca vei avea un confort sporit, atat ca spatiu si facilitati cat si ca tinuta de zbor sa zicem, de ex. raspuns la turbulente, etc.

Cred ca Dodo se referea la care sunt cele mai sigure avioane din punctul de vedere al unui pilot, la alegere dintre Airbus-uri si Boeing-uri (desi am constatat de-a lungul timpului, ca e o controversa puternica si fara final pe majoritatea forumurilor mari cu subiect de aviatie).

Referitor la avioane, mie imi pare rau ca nu am apucat sa zbor cu Concorde. Iar pe viitor, daca ucrainienii or sa mai faca zboruri de agrement iar eu o sa am destui bani, vreau sa merg si eu o data cu un Sukhoi.;)=))=))=))

 
dar cu asta nu ti-ar placea? ;)

[attachment=1419:200811/post_543_1227091286_1a0967ecbdcd0f207fe54e1cc540da87.attach]
 
Mie mi-ar place sa-mi iau un avion usor sau chiar un motodeltaplan. Bineinteles ca mi-ar place un avion capabil de multi G, dar...
 
=)) si avioanele nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ;)
 
eeee dar sa-i lasam pe altii sa se ingrijoreze pentru soarta planetei ;)
 
Pai, comparativ la kg transportat pe km, elicopterul consuma cred ca mai mult decat dublu fata de un avion.
Iar la un avion usor sau motodeltaplan... consumul este insignifiant, cred...
 
Pai sa sti ca un avion ultrausor, din alea cum are Prigoana, din cate stiu eu pot face acrobatii, deci sunt capabile de G-uri destule.Legat de consum, conteaza foarte mult tipul de motor al aparatului de zbor. Daca avionul are motor cu piston, asa cum au mai toate avioanele mici, consumul e oarecum rezonabil. Cessna 172 cu care am facut primele 170 de ore in scoala, consuma la croaziera cam 7 galoane pe ora, deci vreo 26 de litri de benzina de aviatie. La decolare si urcare, se poate duce insa spre 17 galoane.Un ultrausor consuma probabil si mai putin. La fel si elicopterul poate consuma relativ putin. Insa, daca motorul este cu turbina, atunci mananca o gramada, se schimba complet situatia.
Si pt G-uri, chiar si avionul nostru din scoala, care nu e dat pt acrobatie, poate scoate vreo +4.4 G, sau -1.8G. Iar la +4G iti zic eu ca nu iti doresti mai mult. Ca sa nu mai vb de G-urile negative, acolo chiar te doare, desi ca valoare absoluta sunt mai mici.
 
Victorio, stii cumva cat costa un curs pentru avion usor, la nivel de amator?
Ca poate castig la loto. Sau castiga Dodo si sponsorizeaza ;)
 
Din cate stiu eu iti trebuie licenta de pilot privat. La noi la scoala costa cam 8000 de euro, dar se face pe un avion un pic mai mare decat alea ultrausoare. Daca il faci undeva pe un ultrausor direct, cred ca iesi mai ieftin. Iar un avion ultrausor costa undeva pe la 50.000 de euro(nou)
 
Da... La mana a doua gasesti si la jumatate de pret, daca nu si mai putin...
Acum, astept sa castige Dodo sau Sorin la loto, sa sponsorizeze... nu de alta, dar eu nu joc la loto ;)
 
Oricum, trebuie sa ai grija si la intretinere si mai ales la motor, ca ala e principalul cand vine vorba de intretinut la avioanele mici.
 
=)) eu nu joc la Loto =))
cred ca eu as prefera un Ozn, se ofera careva sa imi cumpere unul? ;)
Vreaun un Ozn veritabil !!!, nu unul luat de la solduri:ack:
 
http://www.cutremur.net/forum/thread-452.html

Si inca ceva. Acum multi ani am zburat cu ROMBAC 1.11. Mi se pare s-au facut numai 10 bucati. Unul din ele s-a prabusit in Nigeria (http://www.planecrashinfo.com/2002/2002-27.htm ). Atunci credeam ca a fost construit un singur ROMBAC 1.11 (Fabricii i se zicea in gluma \"Fabrica de Avion\" ca nu facuse decat unul singur). Nu pot sa descriu senzatia pe care am avut-o cand am citit ca avionul cu care am zburat s-a prabusit desi trecusera 13 ani. Am simtit o mica usurare cand am citit ca cel care a scapat a stat pe locul pe care statusem si eu, langa iesirea de siguranta.
 
Back
Sus