• Bine ati venit! Acesta este noul server al forumului Cutremur.net!

Zborul cu avionul

Aia e asul din maneca (fuselajul) avionului. Cand nu mai are nimic la dispozitie, ditamai avionul de pasageri scoate vaslele si se pune muncitoreste pe treaba:clapping:
Uite ca am uitat sa-l intreb azi pe comandant unde se gaseste vasla noastra...ca prin carti nu imi aduc aminte sa fi dat peste ea...
 
Cei ce au construit avionul au fost baieti isteti, au luat in calcul multe probleme si au gasit solutii cat de cat.
Intr-un fel aceste maruntisuri dau mai multe incredere speriatilor:angel:.
 
Ce frumos sclipeste in poza apropiata!!!!:smile:
 
\'Dodo\' pid=\'20257\' dateline=\'1239135156\' a spus:
ram air turbine
Mi se pare groaznic. Dupa ce ca \"te prabusesti\", mai si consumi din putinul pe care il ai cu minunea asta. Da, stiu, fara e mult mai rau dar e groaznic sa alegi intre doua rele

Pai elicea aia nu consuma nimic, doar produce.
 
da, cred ca acea elice se comporta oarecum ca un dinam de bicicleta. produce nu consuma din kerosen.:smile:
hai zburatoarule lauda-ma ca am priceput:17: :)
 
Nu te laud pt ca iti cresc aripile prea mari si apoi o sa urci la nivele de zbor prea ridicate si ingheti :smile:

Dar e foarte adevarat ce ai spus mai devreme, elicea aia nu consuma, pt ca nu prea are ce sa consume. De obicei intra in functiune cand avionul ramane fara motoare din simplul motiv ca nu mai are ce sa le dea de papa.

Daca s-ar intampla cumva sa se defecteze toate motoarele dar avionul sa aibe petrol din belsug, pilotii au la dispozitie pe avioanele jet un motor special, numit APU(Auxiliary Power Unit). Acesta iti poate oferi electricitate pt diversele sisteme ale aeronavei si, totodata poate fi folosit si ca sursa de aer.
APU este folosit insa la fiecare zbor, atat ca sursa de curent pe sol, cand motoarele nu sunt pornite inca, cat si ca sursa de aer pt a porni motoarele sau a asigura ventilatia cabinei pasagerilor cat timp motoarele nu functioneaza.
 
Intreb si eu ca nu ma doare gura....
De ce nu exista un sistem de acumulatori( cum sunt la gsm, laptop, etc care sa poata fi pus in functiune urgent pentru aparatele de bord? Am inteles ca nu exista asa ceva.
 
Eu eram ferm convins ca elicea ceea face presiune in instalatia hidraulica atunci cand motoarele nu merg. Dar daca voi spuneti...
Sau vorbesc eu despre altceva?

Bogdan
 
eu am vazut un film in care avionul ramas fara kerosen a pus in functiune elicea care sa tina in ordine cateva ceasuri de bord. din pacate nu functiona si nush ce care il poate citi radarul.
 
Acel nush ce care nu functiona pt ca nu primea curent era transponderul.
Aparatul respectiv este folosit pt \"a face vazute\" pe radarul controlorilor de trafic datele legate de avionul care il contine.
Radarul de la sol trimite impulsuri iar transponderul \"ii raspunde\" furnizand date esentiale despre zborul respectiv. Iar perechea asta de actiuni se desfasoara in mod continuu, astfel incat atat timp cat transponderul functioneaza, avionul apare cu datele respective pe ecranul radarului.
Partea buna este ca ofera multe informatii pe baza carora controlorii pot realiza dirijarea corecta a traficului aerian.Partea proasta e ca daca datele oferite de aparatele de zbor sunt eronate (din diverse motive), acele date eronate sunt transmise de transponder, iar radarul de la sol le primeste ca atare.
Daca transponderul nu functioneaza, cred ca singura sansa ca avionul sa poata fi detectat pe radar, este sa se foloseasca radarul primar, la fel ca in razboi :smile:
Doar ca atunci avionul apare doar ca o tinta pe radar, fara a putea oferi informatii despre altitudine sau alte valori esentiale.
 
:harhar: da, ai dreptate :)
Norocul a fost ca acel turn de control avea si un radar vechi care functioneaza \"empiric\" insa i-a ajutat enorm atunci. Era cam cararaghios coordonatorul deoarece in film masura cu o hartie liniata distanta.:smile:
 
[quote name=\'\'the_victorio\' pid=\'20361\' dateline=\'1239463394\']Pai elicea aia nu consuma nimic\' date=\' doar produce.[/quote\']Cum nu consuma nimic? Nu franeaza avionul? Nu inrautateste performantele aerodinamice? Nu reduce distanta de planare? Dar, inteleg. Intre doua rele... decat sa planezi mult si sa ajungi unde nu trebuie, mai bine mai putin si cat de cat dirijat
 
[quote name=\'\'Dodo\' pid=\'20371\' dateline=\'1239478822\']De ce nu exista un sistem de acumulatori( cum sunt la gsm\' date=\' laptop, etc care sa poata fi pus in functiune urgent pentru aparatele de bord? Am inteles ca nu exista asa ceva.[/quote\']Banuiesc ca din cauza ca sunt grei, ca ofera prea putina energie pentru cat cantaresc.
 
:) asta stiu eu:D
In film au aratat elicea care sta \"pitita\" intr-un locas sub burta avionului. Au pus dispozitivul in functiune cand au descoperit ca nu le mai functioneaza aparatele si nu mai au curent.
Viccccc merit o parasuta :smile: in loc de vesta de salvare:D
 
[quote name=\'\'Dodo\' pid=\'20371\' dateline=\'1239478822\']De ce nu exista un sistem de acumulatori( cum sunt la gsm\' date=\' laptop, etc care sa poata fi pus in functiune urgent pentru aparatele de bord? Am inteles ca nu exista asa ceva.[/quote\']Banuiesc ca din cauza ca sunt grei, ca ofera prea putina energie pentru cat cantaresc.

Pai cat de greu este un acumulator de camera video? Gaseau ei solutii sa ii faca mai mici....dar poate ca nu au timp de functionare suficient de lung.
 
Tren de aterizare (sau de amerizare) = ansamblul organelor cu ajutorul cărora un avion (sau un hidroavion) alunecă pe pământ (sau pe apă) înainte de a-şi lua zborul sau după ce a aterizat (sau a amerizat).
 
Pai cat de greu este un acumulator de camera video? Gaseau ei solutii sa ii faca mai mici....dar poate ca nu au timp de functionare suficient de lung.
Probabil costa mult
 
Corect, nu m-am gandit la asta. In mintea mea avionul este scump oricum.
 
[quote name=\'\'the_victorio\' pid=\'20361\' dateline=\'1239463394\']Pai elicea aia nu consuma nimic\' date=\' doar produce.[/quote\']Cum nu consuma nimic? Nu franeaza avionul? Nu inrautateste performantele aerodinamice? Nu reduce distanta de planare? Dar, inteleg. Intre doua rele... decat sa planezi mult si sa ajungi unde nu trebuie, mai bine mai putin si cat de cat dirijat

Dispozitivul respectiv este suficient de mic incat penalizarile aerodinamice aduse sa fie practic insignifiante.Iti dai seama ca nu e cat elicea unui motor ca sa produca o rezistenta la inaintare semnificativa.
 
Back
Sus