the_victorio
New member
- Înscris
- 10 Dec 2012
- Mesaje
- 32
- Scor reacție
- 0
Am mai vorbit cu un coleg despre turbina asta(Ram Air Turbine - RAT) si am aflat niste chestii interesante.
Se pare ca daca esti in zbor ETOPS(Extended-range Twin-engine Operational Performance Standards) ai obligatia sa ai mereu pornita o sursa de curent suplimentara. Asa cum am mai zis, o sursa suplimentara de curent poate fi oferita de APU. Dar sa ti mereu pornit APU-ul este cam ineficient(ca orice motor, consuma). Asa ca s-a decis folosirea RAT-ului, care este mult mai eficienta din punct de vedere al costurilor. Si, cum nu consuma deloc petrol din avion, este o alternativa eficienta la pierderea generatoarelor electrice datorate pierderii complete a petrolului din rezervoare.
Exista si avioane care nu au RAT-ul. De exemplu cel pe care zbor eu nu are asa ceva, bateria avionului putand sa ne ofere curent pt sistemele la care este legata timp de aprox. 30 de minute.:smile:
Se pare ca daca esti in zbor ETOPS(Extended-range Twin-engine Operational Performance Standards) ai obligatia sa ai mereu pornita o sursa de curent suplimentara. Asa cum am mai zis, o sursa suplimentara de curent poate fi oferita de APU. Dar sa ti mereu pornit APU-ul este cam ineficient(ca orice motor, consuma). Asa ca s-a decis folosirea RAT-ului, care este mult mai eficienta din punct de vedere al costurilor. Si, cum nu consuma deloc petrol din avion, este o alternativa eficienta la pierderea generatoarelor electrice datorate pierderii complete a petrolului din rezervoare.
Exista si avioane care nu au RAT-ul. De exemplu cel pe care zbor eu nu are asa ceva, bateria avionului putand sa ne ofere curent pt sistemele la care este legata timp de aprox. 30 de minute.:smile: